تور


نودهشتیا
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 8 , از مجموع 8
  1. Top | #1

    تاریخ عضویت
    1388,06,19
    عنوان کاربر
    Banned
    نوشته ها
    2,684
    میانگین پست در روز
    1.50
    محل سکونت
    جایی همین نزدیکی
    تشکر از کاربر
    5,644
    تشکر شده 63,670 در 3,328 پست

    Wink معرفی و نقد فیلم تو، من | اصغر بانکی



    فیلم سینمایی «تو ، من» به کارگردانی محمد بانکی و تهیهکنندگی اصغر بانکی در اصفهان انجام شده است.
    نویسندگی این فیلم برعهده رضا بانکی است و حال و هوایی طنز دارد.
    در فیلم سینمایی «تو ، من» بازیگرانی چون محمدرضا گلزار، الناز شاکردوست، بهنوش بختیاری و شیرین بینا ایفای نقش میکنند.

    شورای صنفی نمایش در جلسه آتی خود سه فیلم «ضدگلوله»، «بی خداحافظی» و «کلاه قرمزی و بچه ننه» را برای اکران عید فطر قطعی کرد اما هنوز فیلم سینمایی «تو و من» با توجه به حذف سینما آزادی از سرگروهی و عدم انتخاب سینمای سرگروه جایگزین در سینماهای کشور سرگردان است و زمان اکران آن مشخص نیست.

    قرار است تکلیف سینمای سرگروه جایگزین و همین طور فیلم ارزشی انتخابی برای سینما استقلال و سرگروه های سینمایی فیلم های «ضد گلوله» و «کلاه قرمزی و بچه ننه» در جلسه هفته آینده این شورا مشخص شوند.

    در حالی که در جلسه هفته گذشته شورای صنفی نمایش قرارداد اکران فیلم سینمایی «تو و من» در گروه سینمایی آزادی به ثبت رسیده بود و قرار بود این فیلم در گروه فیلم های اکران عیدفطر قرار داشته باشد در جلسه روز گذشته-10 مرداد ماه- شورای صنفی نمایش خبری در مورد نمایش این فیلم عنوان نشده است.

    اصغر بانکی؛ تهیه کننده فیلم «تو و من» در مورد آخرین وضعیت اکران این فیلم گفت: من از هیچ چیز مطلع نیستم و هنوز تماسی با ما از سوی شورای صنفی نمایش برای سرگروهی فیلم گرفته نشده است به همین دلیل هیچ اطلاعی از زمان اکران فیلم و سرگروه سینمایی آن ندارم.

    حبیب کاوش هم در این رابطه توضیح داد: صحبت هایی با آقای بانکی داشته ایم اما هنوز سینمای سرگروه جایگزین سینما آزادی انتخاب نشده است و در جلسه آینده شورای صنفی نمایش در این مورد تصمیم گیری می شود.

    براساس این گزارش، در تاریخ 6 تیر ماه سخنگوی شورای صنفی نمایش از سر گروهی سینما اریکه ایرانیان به جای سینما آزادی خبر داد اما تا این لحظه هنوز سرگروه جایگزین قطعی مشخص نشده است این در حالی است که سید ضیاء هاشمی روز گذشته-10 مرداد ماه- در یکی از مصاحبه های خود از جایگزینی یکی از سینمای های خصوصی به جای سینمای آزادی به عنوان سرگروه خبر داد.

    در شرایطی این اظهارات مطرح شده است که سینما استقلال به عنوان سینمای مستقل حوزه هنری همچنان به فعالیت خود به عنوان سینمای سرگروه ادامه می دهد و این نشان می دهد شورای صنفی علی رغم مطالب عنوان شده با حوزه هنری مشکلی نداشته و سینما آزادی مشکل اصلی شورای صنفی بوده است و این تصمیم از تخلف سینما آزادی در اکران «شور شیرین» ناشی می شود.

    این در حالی است که روز دوشنبه -9 مرداد ماه- هادی منبتی؛ مدیرعامل موسسه تصویر شهر در گفت و گو با سینماپرس از برگزاری جلسه ای با حضور مدیران حوزه هنری و شهرداری برای برطرف کردن مشکلات سینما آزادی خبر داده بود، تاکنون نتایج این جلسه اعلام نشده است و مدیر سینما آزادی و یا مدیران حوزه هنری و شهرداری در مورد لغو سرگروهی این سینما اظهارنظری نکرده اند.

    شنیده می شود سینما ملت یکی از سینماهایی است که گزینه مناسبی برای سرگروهی محسوب می شود چرا که از موقعیت جغرافیایی خوبی برخوردار است و جزء سینماهای حوزه شهرداری محسوب می شود که این روزها مشکلات چندانی با شورای صنفی نمایش ندارد.

    تنها فیلمی که در این میان بدون هیچ مشکلی اکران آن در عیدفطر و با سرگروه مشخص قطعی شده فیلم «بیخداحافظی» است که در گروه سینمای آفریقا اکران میشود.

    با توجه به این که تنها حدود دو هفته تا زمان اکران های عیدفطر زمان باقی است و تا دوشنبه 16 مرداد ماه شورای صنفی نمایش جلسه ای نخواهد داشت فیلم های انتخاب شده باید تا هفته آینده در انتظار سرنوشت اکران خود بمانند.







  2. 11 کاربر از پست FooLaD تشکر کرده اند .


  3. Top | #2

    تاریخ عضویت
    1388,06,19
    عنوان کاربر
    Banned
    نوشته ها
    2,684
    میانگین پست در روز
    1.50
    محل سکونت
    جایی همین نزدیکی
    تشکر از کاربر
    5,644
    تشکر شده 63,670 در 3,328 پست

    پیش فرض اکران «تو ، من» در گروه سینمایی آزادی از صبح 4شنبه قطعی شد

    حبیب کاوش» سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره جلسه امروز شورای صنفی نمایش، گفت: قرارداد فیلم سینمایی «من همسرش هستم» برای اکران در گروه «آفریقا» پس از فیلم سینمایی «بیخداحافظی» به ثبت رسید.

    وی در ادامه گفت: همچنین مقرر شد فیلم سینمایی «تو ، من» از روز چهارشنبه 15 شهریورماه در گروه سینمایی آزادی به نمایش درآید.

    کاوش به فروش فیلمها اشاره کرد و گفت: سینما جانی تازه گرفته و شرایط بسیار خوب است و همه چیز برای اکرانهای موفق و درخور توجه مهیا است.

  4. 8 کاربر از پست FooLaD تشکر کرده اند .


  5. Top | #3

    تاریخ عضویت
    1388,06,19
    عنوان کاربر
    Banned
    نوشته ها
    2,684
    میانگین پست در روز
    1.50
    محل سکونت
    جایی همین نزدیکی
    تشکر از کاربر
    5,644
    تشکر شده 63,670 در 3,328 پست

    پیش فرض آنونس فیلم سینمایی تو و من

    سینماپرس-گروه فیلم/ فیلم سینمایی « تو و من» به کارگردانی اصغر بانکی و با بازی محمدرضا گلزار و الناز شاکردوست و بهنوش بختیاری و ... است.
    پخش: سپاهان فیلم

    دانلود فيلم

  6. 6 کاربر از پست FooLaD تشکر کرده اند .


  7. Top | #4

    تاریخ عضویت
    1388,05,08
    عنوان کاربر
    کاربر حرفه ای
    نوشته ها
    11,112
    میانگین پست در روز
    6.08
    تشکر از کاربر
    5,445
    تشکر شده 28,240 در 7,430 پست

    پیش فرض جدول پخش فیلم سینمایی «من و تو» در سینماهای تهران






    سینماپرس-گروه سینما/ فیلم سینمایی «من و تو» به کارگردانی محمد بانکی و تهیه کنندگی اصغر بانکی روی پرده سینماها رفت.

    به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «من و تو» به کارگردانی محمد بانکی و تهیه کنندگی اصغر بانکی در گروه سینمایی آزادی روی پرده سینماها رفت.


    سینما پردیس زندگی: تهران - میدان صادقیه - بلوار کاشانی - بلوار اباذر ، تلفن : 021-44004800، سانس: 13:00/15:00/17:00/19:00/21:00

    سینما پردیس ملت: تهران - اتوبان نیایش - روبروی کردستان ، تلفن : 021-23162، سانس: 11:15/ 13:15/ 15:15/ 17:15/ 19:15/ 21:15/ 23:15

    سینما پردیس آزادی: تهران - خیابان بهشتی نبش وزرا ، تلفن : 021-84480، سانس: 11:15/ 13:15/ 15:15/ 17:15/ 19:15/ 21:15

    سینما پردیس کیان: تهران - اتوبان نواب، بعدازپل حقشناس، بلوار چراغی، شماره 41 ، تلفن : 021-55861000، سانس: 11:45/ 13:30/ 15:30/ 17:30/ 19:30/ 21:30

    سینما فرهنگ: تهران - شریعتی - بالاتراز خیابان دولت ، تلفن : 021-22601205، سانس: 17:30/ 19:30

    سینما ماندانا: تهران - خیابان دماوند - اول سی متری نارمک ، تلفن : 021-73015، سانس: 10:00/12:00/14:00/16:00/18:00/20:00/22:00/ 00:30

    سینما کارون: تهران - خیابان - رودکی نرسیده به چهارراه دامپرشکی ، تلفن : 021-66885047، سانس: 10:15/12:15/14:15/16:15/18:15/20:15

    در این فیلم محمدرضا گلزار، الناز شاکردوست، بهنوش بختیاری، سحر قریشی، شیرین بینا و اشکان بانکی ایفای نقش میکنند.

    فیلمنامه این فیلم را رضا بانکی نوشته است و داستان آن در یک شرکت اتفاق میافتد.

    برای من که عشق و تو چشم تو شناختم

    واسه من که خودم رو به دنیای تو باختم

    تو رو دیدن میتونه بشه روز تولد

    میشه چشات و دید و دوباره عاشقت شد









  8. 7 کاربر از پست alizee تشکر کرده اند .


  9. Top | #5

    تاریخ عضویت
    1388,05,26
    عنوان کاربر
    کاربر حرفه ای
    نوشته ها
    2,451
    میانگین پست در روز
    1.35
    محل سکونت
    یه جایی همین جاها
    تشکر از کاربر
    69
    تشکر شده 13,878 در 1,745 پست

    پیش فرض

    فیلم بدی نبود شده بود مثل رمانا که ازدواج قراردادی توشون رخ می دهد
    آدم اینجا تنهاست
    ودر این تنهایی سایه ی نارونی
    تا ابدیت باقی است.

  10. 5 کاربر از پست SZ1368 تشکر کرده اند .


  11. Top | #6

    تاریخ عضویت
    1388,05,08
    عنوان کاربر
    کاربر حرفه ای
    نوشته ها
    11,112
    میانگین پست در روز
    6.08
    تشکر از کاربر
    5,445
    تشکر شده 28,240 در 7,430 پست

    پیش فرض یک گفتگو با کارگردان "تو و من" با بازی گلزار و شاکردوست: سیصد فیلمنامه کار کردم تا به این رسیدم

    مجتبی اردشیری: «محمد بانكي» در دومين تجربه فيلمسازي خود، باز هم دست به ساخت فيلمي جوان پسند و البته شيك زده است؛ يك طرز تلقي مدرن كه مخاطب در «دو خواهر» نيز با آن مواجه بوده است. «تو و من»، با وجودي كه داستان كميكي دارد اما مخاطب را با ميزاني از ملودرام درگير مي نمايد و سبب مي شود تا مخاطب به سياقي غيركليشه اي، نتواند پايان فيلم را حدس بزند و با يك غافلگيري دراماتيك مواجه شود. «تو و من» با آن شروع خيره كننده اش در گيشه، آماده يك فروش ميلياردي است؛ فروشي كه به گفته سازندگانش، هنوز شروع نشده و تبليغ دهان به دهان مردم از هفته هاي ديگر، فروش واقعي اين فيلم را نشان خواهد داد.

    با توجه به اين كه فضاي كار در «تو و من» تا حدودي به «دو خواهر» نزديك است، چطور تصميم گرفتيد تا در دومين ساخته سينمايي تان به سراغ اين داستان برويد؟
    بعد از «دو خواهر»، من بيشتر از 300 فيلمنامه از نويسندگان معروف و بزرگ مطالعه كردم كه اين فيلمنامه ها، يا به هيچ عنوان ارزش سناريو نداشت، يا مي دانستم كه در ارشاد با مشكلاتي مواجه خواهد شد و يا اين كه بازيگران مورد نظرم، بازي در آن را قبول نمي كردند.در آن زمان، ايده اي به ذهن من رسيد كه آن را با پسرم در ميان گذاشتم و وي هم كار نگارش آن را شروع كرد و 10 ماه بر روي آن زمان گذاشت. بيشترين هم و غم ما بر روي اين داستان، بر اين بود كه ببينيم مردم چه توقعي از اين سوژه دارند چون ما مي خواستيم، هم اثري سرگرم كننده بسازيم و هم قصه اي قابل توجه را روايت كنيم.ضمن اين كه معتقدم، يك فيلم بايد شيك باشد چرا وقتي كه ما مملكتي زيبا و شيك داريم، اين زيبايي ها را نشان ندهيم؟وقتي ويدئوي اين فيلم به خارج از كشور مي رود مردم آن كشورها متوجه مي شوند كه مملكت ما، آنطوركه بر ضدش حرف مي زنند و ما را منفي نشان مي دهند نيست.ما مملكتي بسيار زيبا و خوب داريم كه مي تواند نظر بسياري را به خود جلب نمايد.
    وقتي كار نگارش فيلمنامه به پايان رسيد، آن را به چند نفر از دوستان دادم كه همگي از آن استقبال كردند به عنوان مثال آقاي گلزار گفت كه 50 دقيقه ابتدايي اين فيلم خيلي بي نظير است.خانم شاكردوست هم گفت اين كاراكتري جديد در پرونده كاري من است و من هيچگاه چنين شخصيتي را بازي نكرده بودم.ما هم همان گونه كه مشاهده مي كنيد، هيچ چيزي براي اين فيلم كم نگذاشتيم و از هيچ چيزي كوتاهي نكرديم و نيامديم كم كاري كنيم يا از توليد و عوامل آن بزنيم. فيلمبرداري اين فيلم، 50 روز به طول انجاميد و ما در اين مدت، هيچگاه نخواستيم از زمان فيلمبرداري به ضرر فيلم كم كنيم. باور كنيد اگر زمان كارمان 60 روز هم طول مي كشيد، ما خم به ابرو نمي آورديم. قصد ما اين بود كه فيلم تميزي بسازيم، فيلمي كه كادرها، پلان ها و دكوپاژش خوب باشد.ما تمام تلاشمان را كرديم تا آنجا كه مي توانيم، كار را به خوبي پيش ببريم و از نتيجه هم راضي هستيم.تنها در روز اول اكران اين فيلم، بيش از 50 نفر به من زنگ زدند و بابت ساخت اين فيلم به من تبريك گفتند.

    احساس نمي كنيد داستان فيلم و اتفاقاتي كه در آن رخ مي دهد، سبب مي شود تا فيلم در مسير فيلمفارسي هاي قديم حركت كند؟
    من اصلاً مخالف اصطلاح فيلمفارسي هستم.تمام فيلم هاي ما فارسي است.مگر سينماي ما فيلم هاي عربي، انگليسي يا تركي هم دارد؟ حالاآمده اند و يك كلمه اي درست كرده اند كه من اصلاً منظور آنها را متوجه نمي شوم.باور كنيد من بعد از 50 سال فعاليت در اين سينما و با وجودي كه 33 سال از عمر انقلاب مي گذرد، هنوز متوجه نشدم كه وقتي مي گويند فلان فيلم، فيلمفارسي است، منظورشان چيست. يعني بين دو تا فيلم، وقتي به يكي مي گويند فيلمفارسي، به آن يكي چه مي گويند؟ مي گويند فيلم غيرفارسي يا فيلم دوبله به فارسي؟!

    چون فيلمي ساختيد كه نگاهي مستقيم و آشكارا به گيشه دارد و اله مان هاي اين گيشه پسندي صرف هم در فيلم مبرهن است، اين چيزهاست كه سبب مي شود اين اصطلاح در مورد اين فيلم به كار رود.
    اگر فيلم ما سرهم بندي است پس آن فيلم هايي كه چند روزه و در يك آپارتمان ساخته مي شوند چيست؟فيلمبرداري، پلان ها، دكوپاژ يا تراولينگ هايي كه من 40 متر گذاشتم و كار كردم، آيا اين فيلم مي تواند سرهم بندي باشد؟ ما مي خواستيم فيلمي بسازيم كه همه چيزش خوب باشد؛ فيلمي كه حركت داشته باشد.در ايران هيچ فيلمي نداريم كه بيشتر از 600 تا 700 تا پلان داشته باشد اما اين فيلم بالاي 1800 پلان دارد.شما مي توانيد در اين مورد تحقيق كنيد و حتي صحت اين موضوع را از استوديو بپرسيد. من دقيقاً با متراژي كه در فيلم است و زير آن حك شده عنوان مي كنم كه « تو و من»، بين 1800 تا 1900 پلان دارد.من نيامدم دوربين را بگذارم و يك پلان را در 15 دقيقه بگيرم.حتي خود كساني كه در استوديو بودند و قطع نگاتيو مي كردند گفته اند كه بيشترين قطع نگاتيو فيلمي در ايران، به 800 پلان نرسيده و تنها دو فيلم «دو خواهر» و «تو و من» هستند كه پلان هايشان بالاتر از 1800 است.
    ما روي هر پلان زحمت كشيديم.واقعاً ما وقتي در يك روز كار مي كرديم و مي خواستيم 30 پلان را در آن روز بگيريم، مجبور مي شديم تا 30 بار جاي دوربين هايمان را تغيير دهيم.ما براي اين فيلم، از بهترين دوربين 35 ميليمتري وارد شده استفاده كرديم و اصلاً به نگاتيوش فكر نكرديم چون در شرايط عادي گرفتن اين همه پلان، ضرر است چون بايد در لابراتوار شسته شود و... تمام فكر ما در زمان ساخت اين فيلم، توليد يك اثر خوب بود.

    10 ماه بر روي اين فيلمنامه كار كرديد كه زمان قابل توجهي براي نگارش يك اثر كمدي است، كمي توضيح مي دهيد كه اين زمان صرف چه بخشي از فيلمنامه شد؟
    فكر كرديم علت اين كه مهشيد با علي ازدواج نمي كند چيست چون علي، فردي پولدار، تحصيلكرده، با خانواده و خوش تيپ است.من به دنبال اين دليل بودم و اين كه دليلي كه براي اين كار مي آوريم، دليلي قانع كننده باشد كه مخاطب را مجاب كند.بنابراين خيلي روي فيلمنامه كار كرديم.معتقدم اگر 9 ماه روي فيلمنامه كار كني و بعد بشود 10 ماه، نتيجه كار راضي كننده تر مي شود، همچنين فيلمنامه 11 ماه كارشده، نسبت به فيلمنامه 10 ماه كار شده، بهتر و رضايت بخش تر است.هر چه بيشتر بر روي فيلمنامه كار كني، از روز قبلش بهتر مي شود.

    با توجه به سوژه كليشه اي اثر كه همان ماجراي ازدواج صوري است، از اين ترس نداشتيد كه فيلم تان با استقبال مواجه نشود و يا محكوم به تقليد از آثار مشابه شود؟
    هيچ فيلمي نبوده كه در آن، ازدواج صوري رخ داده باشد.شايد فيلمي بوده كه در آن، دو نفر با هم توافق مي كنند تا ازدواج كنند تا مثلاً بتوانند از مملكت خارج شوند يا بتوانند پولي از بانك برداشت كنند يا اين كه به سهم الارثي برسند و مواردي از اين دست اما ازدواجي كه در فيلم رخ مي دهد اتفاقي است كه علي را در يك عمل انجام شده قرار مي دهد چون مهشيد از او خواسته كه به وي كمك كند و همزمان وكيل، مراتب تغيير اساسنامه را پيگيري مي كند.علي مردانگي مي كند و علي رغم تحكمي كه مهشيد تا پيش از اين بر او روا داشته، قبول مي كند تا تن به اين ازدواج بدهد تا بتواند مشكلش را حل كند.

    آقاي بانكي، مخاطب در تمام اثر، مهشيد را در هيبت كاراكتري فانتزي مي بيند بنابراين نمي تواند چندان نسبت به رويكرد اين شخصيت در سكانس عروسي، همگام باشد. به ما توضيح مي دهيد كه چرا آن نوع برخورد را براي كاراكتر مهشيد در آن سكانس در نظر گرفتيد؟رويكردي كه وي را از فضاي كميك خارج كرده و به سمت درام سوق مي دهد و اين همان چيزي است كه ما در طول فيلم از اين كاراكتر نديده بوديم.
    اگر غير از اين بود آن درام و احساسي كه مهشيد نسبت به علي داشت، لوث مي شد.اگرچه تمام فيلم به شكل كمدي بود اما مخاطب يك سوال جدي برايش پيش مي آيد كه چرا دختري كه خودش آمده و گفته بيا با هم ازدواج كنيم پاي سفره عقد جواب نه مي دهد، نه تنها مخاطب، بلكه اين سوال براي كاراكتر علي هم پيش مي آيد كه اصلاً نمي توانست در آن لحظه جوابي براي آن داشته باشد.اين اتفاق حتي براي مادر و برادر و تمام كساني كه در آن جشن حاضر بودند هم افتاد كه آنها هم هيچ جوابي براي اين كار مهشيد نداشتند.

    و شوك پاياني فيلم كه به نظرم نقطه قوت فيلم و فيلمنامه است در حالي كه مي توانستيد فيلم را با همان سكانس عروسي به پايان برسانيد، مخاطب را شوكه مي كنيد و در انتها هم به آن رمزگشايي جالب مي رسيد. چرا تصميم گرفتيد اين شوك و آن رمز گشايي را كه مي توانستيد نشان ندهيد را كار كنيد؟
    در اين فكر بودم كه وقتي مهشيد قدم در خانه و زندگي علي گذاشته و وي را از هر جهت، شخصيت مناسبي ديده چرا نمي خواهد با وي ازدواج كند. من آن ماجراي انتهاي فيلم را ترتيب دادم تا مخاطب متوجه شود وي براي چه چيزي حاضر به ازدواج با علي نمي شود.من همواره به دنبال خلق اين پايان بودم، در حالي كه مخاطب مي پندارد با سكانس عروسي، فيلم به پايان مي رسد اما وقتي با صحنه نه گفتن مهشيد مواجه مي شود دچار شوك بزرگي مي شود. خيلي فكر كردم تا با آن سكانس رمزگشا، مخاطب را در ازاي آن نه شنيدن قانع كنم.

    با توجه به اين كه در كنار بازيگران شناخته شده سينما، از نابازيگران زيادي در اين فيلم استفاده كرديد از اين موضوع بيم نداشتيد كه بازي اين نابازيگران به چشم بيايد و سبب بيرون زدن بازي ها شود؟
    تمام بازيگراني كه در اين كار حضور داشتند، خوب بازي كردند. من به اين موضوع كه اشاره كرديد هم فكر كردم و سر فيلمبرداري، خيلي با آنها كار كردم. مثلاً براي فيلم «دو خواهر»، حامد كميلي اولين تجربه سينمايي اش را تجربه كرد و خيلي خوب هم معروف شد كه البته در انتخاب هاي بعدي اش اشتباهاتي را مرتكب شد، خانم نيكي كريمي هم تا آن زمان، چند سالي از سينما دور بود و با بازي در اين فيلم، مجدداً به يك سوپراستار مبدل شد، خانم شاكردوست پس از بازي در آن فيلم، يك مرتبه به جايگاه يك سوپراستار كامل رسيد و آقاي گلزار هم خودش بارها به من گفته كه وقتي مردم من را مي بينند، از «دوخواهر» بيشتر از همه فيلم هايي كه بازي كرده ام، تعريف مي كنند.
    فكر كردم روي اين جوانان هم مي توان كار كرد تا اتفاق خوبي كه براي بازيگران «دوخواهر» رقم خورد اين بار براي اين جوانان رقم بخورد.

  12. 4 کاربر از پست alizee تشکر کرده اند .


  13. Top | #7

    تاریخ عضویت
    1388,06,19
    عنوان کاربر
    Banned
    نوشته ها
    2,684
    میانگین پست در روز
    1.50
    محل سکونت
    جایی همین نزدیکی
    تشکر از کاربر
    5,644
    تشکر شده 63,670 در 3,328 پست

    پیش فرض انتقاد كارگردان و تهيهكننده «تو و من» از بازي محمدرضا گلزار و دلايل شكست تجاري فيلم

    سينماي ما- حامد مظفری: محمد بانکی، خیلی سال پیش از این، یعنی از اواخر دهه چهل کارش را به عنوان بازیگر نقشهای مکمل در فیلمفارسیها آغاز کرد و این بازیگری در نقشهای فرعی را تقریبا چهار دهه ادامه داد تا در اواخر دهه هشتاد، توانست اولین فیلم خود در مقام کارگردان را با عنوان «دو خواهر» جلوی دوربین ببرد.فیلمی که به واسطه حضور محمدرضا گلزار، فروش نسبتا خوبی هم داشت.این فروش بالا، بانکی را واداشت که فیلم دومش را هم در حال و هوای فیلم قبلی و البته باز هم با حضور گلزار بسازد، اما این فیلم در رقابت با فیلمهایی مانند «کلاه قرمزی و بچه ننه» و حتی «ضدگلوله» شکست تجاری سختی خورد. بانکی اما هنوز شکستش را باور نکرده و امیدوار است با ادامه اکران فیلمش در شهرستانها، لااقل هزینه هشتصد میلیونی تولید فیلمش را برگرداند.


    برخلاف پیشبینیها، «تو و من» نتوانست در کشاندن مخاطبان به سینما موفق باشد. چرا؟!
    - فروش فیلم، آن قدرها هم نومیدکننده نبوده! باید درنظر بگیرید که فیلم ما اواخر شهریور روی پرده رفت، یعنی دورانی که آخرین مسافرتهای تابستانی مردم انجام میشود. من از دهه 40 در سینما بوده ام و از آن موقع تاکنون همواره دیده ام که اواخر شهریورماه، فروش فیلمها با افت مواجه میشود و این مختص فیلم من نیست.

    اما شما قبل از اکران این فیلم گفته بودید که اگر فیلمی خوب باشد، در هر زمانی که روی پرده برود میفروشد!
    - باز هم همین را میگویم. من خودم عادت دارم که در هفتههای ابتدایی اکران، در کنار مردم عادی به تماشای فیلم بنشینم و نظر مخاطب را جویا شوم. اگر مخاطب از فیلم خوشش آمده بود، من هم برای فیلم تبلیغ میکنم و اگر مخاطب نظرش منفی بود، سعی میکنم تبلیغات بیش از حد برای فیلم ام انجام ندهم. درباره «تو و من» هم، تقریبا هر کس که فیلم را دیده، از آن راضی بوده!

    یعنی تمام آنها که فیلم را دیده اند، از خط داستانی تکراری آن که همچنان درگیرودار فیلمفارسی هاست، رضایت داشتند!؟
    - من به صورت نسبی درباره رضایت مخاطبان صحبت کردم و درباره موضوع فیلم هم همین قدر بگویم که با بحرانی که در سینمای ما وجود دارد، تنها یک راه برای کشاندن مخاطبان به سینما وجود دارد و آن هم تکیه بر همین الگویی است که میبینید! شک نکنید که اگر اندکی از این الگوها عدول کنیم، همین مخاطبان اندک را هم نخواهیم داشت!

    اما کاهش شدید مخاطبان «تو و من» نسبت به «دو خواهر»، نشان دهنده آن است که مخاطبان هم از مسیری که شما در پیش گرفته اید رویگردان شدهاند!
    - ما دست مان باز نیست که هر چه دلمان میخواهد بسازیم! فکر میکنید من دلم نمیخواهد یک سوژه اجتماعی صریح را دستمایه خلق فیلمنامه کنم؟! چرا، ولی اولا به لحاظ دریافت مجوز ساخت برای تولید این گونه سوژهها با مشکل روبروییم و ثانیاً به لحاظ تأمین بودجه، من نمیتوانم با سرمایه بخش خصوصی به سراغ ساخت فیلمی بروم که دریافت مجوز ساختش هم با «اما» و «اگر» روبرو است، مجوز نمایش که جای خود دارد!

    آیا نمیشود با سود فیلمهایی تجاری مثل «دو خواهر»، زمینهای فراهم کرد برای تولید آثاری کمی متفاوتتر؟
    - میشود، اما این، یک ریسک بزرگ است. دقیقاً به همین دلیل است که تمام فیلمهایی که به اصطلاح درونمایهای نو دارند و به نوعی ساختارشکن هستند، با بودجه کلان ارگانهای دولتی ساخته میشوند و به ارگانهایی مانند فارابی یا شهرداری وابستگی مالی دارند، در صورتی که ما دیناری از بخش دولتی نمیگیریم و با بودجه شخصی فیلم میسازیم. شک نکنید که اگر کمکهای دولتی شامل حال ما هم بشود، ما هم بدمان نمیآید که سوژههای خاص و البته نو را دستمایه کار کنیم. خیالتان را راحت کنم، بخش خصوصی واقعا در تنگنا است. باورتان نمیشود که من در ابتدای اکران فیلم«تو و من»، وقتی برای اجاره بیلبورد اقدام کردم، صحبت از اجارهای ششصد هزار تومانی برای ده روز بود، اما به فاصله یک هفته، این رقم به یک میلیون و چهارصد هزار تومان رسید! وقتی قیمتها چنین بیضابطه در کشور ما رشد میکنند معلوم است که بخش خصوصی هم جرات ریسک کردن ندارد. همین الان یک فیلم متوسط، از ابتدای تولید تا اکران آن، هزینهای حدود 700 میلیون تومان را روی دست تهیه کننده میگذارد، اما واقعا چند فیلم در سال جاری توانستهاند فروشی در همین حد داشته باشند؟!
    - حدوداً 800 میلیون تومان صرف ساخت این فیلم شد و تا این لحظه هم فروش فیلم، مطابق انتظاراتم نبوده...

    شما برای نقش اول فیلم از گلزار استفاده کردید تا با این تمهید، حداقل بخشی از مخاطبان را به سینماها بکشانید. فکر میکنید چرا دیگر مخاطب عام هم به گلزار روی خوش نشان نمیدهد؟
    - من از گلزار استفاده نکردم که فروش فیلم ام بیشتر شود. هر کس فیلم میسازد، باید برود سراغ سوپراستار تا فیلمش جلوه خوبی داشته باشد و به این طریق، فروش فیلمش هم بالاتر برود. هنرپیشه، مهم است، اما مهمتر از هنرپیشه، خودِ فیلم است. اگر فیلم، خوب باشد، هنرپیشه هم به روند فروش کمک میکند.

    پس اینکه فیلم شما خوب نفروخته، به این برمی گردد که خودِ فیلم خوب نبوده؟!
    - باید کمی صبر کنیم و بعد از پایان اکران فیلم در شهرستانها در این باره صحبت کنیم!

    درباره گلزار همواره این انتقاد وجود داشته که او علیرغم خوش چهره بودن، بازیگر خوبی نیست، طوری که بعد از سالها حضور در سینما، حتی راه رفتن در برابر دوربین را هم نیاموخته است! شما که دو تجربه همکاری با گلزار داشتید، چرا برای رفع این نقیصهها اقدام نکردید؟
    - اگر شما دقت کرده باشید میبینید که من حتی یک پلان از راه رفتن گلزار هم فیلم نگرفتهام! سر صحنه «دوخواهر» هم بارها به او گفتم که راه رفتناش ایراد دارد و از او خواستم سعی کند تا راه رفتناش را اصلاح کند، اما متاسفانه این شیوه راه رفتن به عادت گلزار بدل شده، درست مثل یکی از بازیگران نقش «جیمز باند» که یکی از پاهایش، کج است. بالاخره هر هنرپیشه ای یک ایراد جزیی دارد و باید با این ایرادها کنار آمد.

    اما میمیک گلزار هم کاملا جدی و دور از هر انعطافی است و اینها ایرادات جزیی نیستند!
    - به هر حال من که مدرسه بازیگری ندارم تا به بازیگران کم توان کمک کنم! من فقط میخواستم از گلزار به عنوان هنرپیشه نقش اصلی فیلمم استفاده کنم و سعی کردم فیلمبرداری را هم طوری پیش ببرم که این ایرادات کمتر به چشم بیاید!


    منبع : هنر هفتم - قدس آنلاين

  14. 3 کاربر از پست FooLaD تشکر کرده اند .


  15. Top | #8

    تاریخ عضویت
    1390,12,19
    عنوان کاربر
    کاربر حرفه ای
    نوشته ها
    4,013
    میانگین پست در روز
    4.59
    محل سکونت
    نـــودهــشتـــیا! :X
    تشکر از کاربر
    1,778
    تشکر شده 8,602 در 2,558 پست
    حالت من
    Movafagh

    پیش فرض

    سولا اکبریه (امتیاز ۲ از ۱۰ )

    "تو و من" دومین ساخته محمد بانکی است. پیش از این و در سال 1387، او نخستین اثر سینمایی اش را با نام "دو خواهر" به سینماها آورد که کپی برداری ناشیانه ای از فیلم دو تا زیاده (Two much)، محصول سال 1994 آمریکا بود. بنابراین، شاید انتظار آن می رفت که این بار بانکی فیلمی را روانه سینماها کند که از پیکربندی داستانی قوی تری برخوردار باشد تا شکست فیلم قبلی اش را جبران کند.
    داستان فیلم هرچند سر راست و ساده است، اما به شدت در هم ریخته و شلوغ به نظر می رسد. رضا بانکی که بیش تر او را در کسوت عکاس فیلم های مخصوصاً پیش از انقلاب می شناسیم و چند تجربه تصویربرداری را نیز در کارنامه دارد، این بار در مقام فیلم نامه نویس ظاهر شده و تلاش کرده تا یک داستان به شدت سر راست و رو شده را، درگیر حوادث فرعی ریز و درشت کند تا شاید جذاب تر شود.
    گویا تجربه فیلم قبلی محمد بانکی و کپی کاری اش از اثری هالیوودی چنان به مذاق آن ها خوش آمده که در اثر جدید، دامنه آن را به فیلم های داخلی هم گسترانده است. برخی صحنه ها، دیالوگ ها و حتی اتفاقات پیش آمده به وضوح در فیلم های دیگر ایرانی دیده شده است و مثلاً بیننده را یاد فیلم آتش بس ساخته تهمینه میلانی می اندازد که البته طبعاً کپی برداری ضعبف و زننده ای هم از کار در آمده است.
    البته گستره این برداشت های سطحی تا فیلم های فارسی دهه های 30 و 40 پیش رفته است. آن جا که دو قلچماق به جان نقش اول خوش چشم و ابروی فیلم می افتند و حسابی او را کتک می زنند و دست آخر هم رئیس قلچماق ها مشتی حواله او می کند و سوپر استار در حالی که لب و دماغ اش غرق خون است، گوشه ای می افتد و بعد فیلم کات می خورد به یک نمای بیرونی و آهنگ عاشقانه جانسوزی هم ضمیمه تصاویر می شود!
    تکلیف فیلم نامه با خودش و تماشاگر معلوم نیست و در 20 دقیقه ابتدایی فیلم حتی نمی توان به این کشف مهم نائل آمد که این اثر در کدام ژانر ساخته شده است. کم کم با حضور بازیگری چون بهنوش بختیاری، رگه های طنز فیلم معلوم می شود و شوخی های تکرای اش که پیش تر در یک سریال تلویزیونی با آن آشنا شده بودیم و حتی تکیه کلام هایی که در همان سریال بهره برده شده بود، این طور به تماشاگر می قبولاند که برای تماشای یک کمدی به سینما آمده است. در این میان صحبت از بازی ها، شخصیت پردازی ها، روایت، تدوین و بسیاری امور اصلاً محلی از اعراب ندارد.
    شوخی های نخ نما شده و خندان لمپنیست فیلم فارسی، استفاده از اصطلاحات و عنوان های سریال های فارسی وان و شبکه ماهواره ای من و تو، گل درشت ترین اشکال این فیلم است و آن قدر روی مغز تماشاگر رژه می رود که فرصتی برای دیدن ایرادهای دیگر اصلاً به چشم نمی آید.
    البته بهره بردن از ظرفیت های معماری اصفهان به عنوان لوکیشن در نماهای خارجی، می تواند نوعی ادای دین ناسیونالیستی برادران بانکی باشد به موطن شان اصفهان، اما آن هم آن قدر بد از کار در آمده که در سایه ماشین های گران قیت و لباس های جور و واجور بازیگران گم می شود.
    باید اعتراف کرد که تو و من، از لحاظ ساخت، شکست سینمایی به مراتب فاجعه بار تری نسیت به فیلم قبلی محمد بانکی است. هرچند اگر فقط رقم فروش را ملاک موفقیت یک فیلم در نظر بگیریم، از این لحاظ شرکت سینمایی تحت مدیریت برادران بانکی که تهیه فیلم را برعهده داشت، چندان دچار شکست نشده است؛ زیرا موفق شده با نشان دادن نماهای بسته از صورت ستاره های سینما و به رخ کشیدن چهره های دل برانه آن ها و البته به مدد نماهای داخلی اغراقانه در دکور و صحنه، ستاره دوستان را به سینما بیاورد. از این حیث بهتر بود نام فیلم به جای تو و من، به شوی لباس گلزار و شاکردوست تغییر نام می داد تا تماشاگر تکلیفش با فیلم از ابتدا معلوم باشد.
    خلاصه آن که شاید مرور عوامل فیلم، امید چندان زیادی را برای دیدن یک اثر خوش ساخت ارائه نمی داد، اما گویا "بانکی ها" فراموش کرده اند که ساختن فیلم گیشه ای به معنای زیر پا گذاشتن اصول اولیه فیلم سازی نیست و لمپنزیم، شوخی های دم دستی، ستاره گرایی و در نهایت جلب گیشه، لزوماً معنای توهین به شعور مخاطب را نمی دهد. زیرا هم گزینه های بهتری برای کپی کاری در سینما وجود دارد و هم علاقه مندان به فیلم های فارسی، انتخاب های به مراتب سرگرم کننده تری نسبت به تو و من برای تماشا دارند.

موضوعات مشابه

  1. معرفی و نقد فیلم درباره ی الی | اصغر فرهادی
    توسط MOHAMMAD-94 در انجمن بحث و معرفی آثار سینمای ایران
    پاسخ ها: 26
    آخرین نوشته: 1393،04،20, ساعت : 12:07 قبل از ظهر
  2. معرفی و نقد فیلم جدایی نادر از سیمین | اصغر فرهادی
    توسط آنیتا در انجمن بحث و معرفی آثار سینمای ایران
    پاسخ ها: 72
    آخرین نوشته: 1392،10،24, ساعت : 12:57 بعد از ظهر
  3. معرفی و نقد فیلم سلام بر عشق | اصغر نعیمی
    توسط dokhtarepaeiz در انجمن بحث و معرفی آثار سینمای ایران
    پاسخ ها: 1
    آخرین نوشته: 1392،05،17, ساعت : 02:39 بعد از ظهر
  4. معرفی و نقد سریال با من حرف بزن | اصغر توسلی
    توسط hiva در انجمن بحث و معرفی آثار سینمای ایران
    پاسخ ها: 2
    آخرین نوشته: 1391،08،17, ساعت : 04:11 بعد از ظهر

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •