آپلود سنتر
ابزار
تور


نودهشتیا
فید آر اس اس
صفحه 1 از 31 123451126 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 308
  1. Top | #1

    تاریخ عضویت
    1389,06,12
    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    میانگین پست در روز
    0.37
    محل سکونت
    سایت 98ia
    نوشته ها
    520
    تشکر
    3,231
    سپاس شده 2,153 در 653 پست

    پیش فرض معرفی رشته های دانشگاهی ( جزئیاتِ کاری و هزینه ی هر مقطع )

    سلام.راستش میخواستم از شما بچه های گل نودوهشتی یه راهنمایی بخوام.


    موقعیت یه برنامه نویس زن تو ایران چه جوریه؟منظورم اینه که به یه برنامه نویس زن تو ایران چقدر اهمیت میدن؟

    و شرایط موفقیت تو این رشته بعد از علاقه چیه؟
    این منم:



  2. Top | #2

    تاریخ عضویت
    1388,04,16
    عنوان کاربر
    همکار بازنشسته
    میانگین پست در روز
    1.60
    نوشته ها
    2,954
    تشکر
    17,529
    سپاس شده 35,598 در 6,669 پست

    پیش فرض معرفی رشته های دانشگاهی

    دوستان در مورد معرفی رشته های دانشگاها و جزئیات کار و هزینه و...توی این تاپیک بحث کنین.








  3. Top | #3

    تاریخ عضویت
    1389,01,25
    عنوان کاربر
    کاربر حرفه ای
    میانگین پست در روز
    2.56
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,992
    تشکر
    1,211
    سپاس شده 15,751 در 3,797 پست

    پیش فرض

    بله .با تشکر از سمانه عزیز
    من شروع میکنم . اهم اهم
    اول از همه از رشته های مشترک بین همه ی رشته ها شروع میکنم.


    مدیریت
    هدف:
    مدیریت علم اداره و هدایت سازمانهاست. به گونهای كه موجب افزایش بهرهوری ، كارایی و اثر بخشی آنها گردد. به عبارت دیگر مدیریت، دانش بین رشتهای است كه از علوم مختلف مانند ریاضیات، جامعهشناسی و روانشناسی برای بهبود عملكرد سازمانها یاری میجوید.
    دانش مدیریت در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 برای بهتر اداره كردن سازمانهای یك جامعه، بخصوص سازمانهای صنعتی و تجاری جامعه مطرح گردید.

    در واقع پیدایش مباحث مدیریت به انقلاب صنعتی و نیاز صنایع به مدیران متبحر باز میگردد و بتدریج با تخصصیتر شدن هرچه بیشتر علوم، مدیریت نیز به شاخههای مختلفی اعم از بازرگانی ، دولتی ، صنعتی ، مالی، بیمه ، گمركی ، بیمارستانی و شاخههای متعدد دیگر تقسیم میشود.

    فارغالتحصیلان این رشته با گرایشهای متفاوت میتوانند پس از اتمام تحصیلات، مسوولیتهای متفاوت مدیریتی را در سطح كشور بر عهده گیرند و با اتكاء به آموختههای خود در زمینههای بازرگانی، مالی ، صنعتی ، دولتی و ... به راحتی فعالیت كنند.

    تواناییهای مورد نیاز و قابل توصیه:

    داوطلب باید از توان كافی در درسهای ریاضی، آمار، اقتصاد و زبان انگلیسی دوره دبیرستان برخوردار باشد و درك بالایی در فهم مطالب به ویژه در زمینه امور مالی داشته باشد. قدرت رهبری، اعتماد به نفس ، روابط اجتماعی خوب، توان تجزیه و تحلیل و قدرت بیان قوی از ویژگیهای لازم برای دانشجوی رشته مدیریت در تمامی گرایشها است.

    دانشجوی این رشته بخصوص در گرایشهای بازرگانی و صنعتی باید به مسائل تجاری و اقتصادی و محیط بازار علاقمند بوده و در دروس ریاضی ، زبان انگلیسی و ادبیات فارسی قوی باشد. چون در رشته مدیریت برای تجزیه و تحلیل مطالب باید در درس ریاضی قوی بود و همچنین برای دسترسی به منابع مختلف این رشته، تسلط به زبان انگلیسی بسیار اهمیت دارد و بالاخره یك مدیر باید بتواند مطالب را به درستی و زیبایی بیان كرده و بنویسد وگرنه شنونده و یا خواننده مطالب او خسته خواهد شد. به همین دلیل باید در درس ادبیات قوی بوده و از نگارش خوبی بهرهمند باشد.

    دانشجوی رشته مدیریت بخصوص مدیریت صنعتی باید در دروس ریاضی و آمار قوی باشد و به همین دلیل بهتر است كه دانشجویان این گرایش از بین داوطلبان رشته علوم ریاضی فیزیك انتخاب شوند.

    دانشجوی رشته مدیریت باید خلاقیت، نوآوری و قدرت تشخیص خوبی داشته باشد تا بتواند نتیجه تصمیمی را كه امروز میگیرد، در آینده ارزیابی كند و بدین وسیله از انجام كارهای بیفایده كه گاه میتواند ضرر و زیانهای غیرقابل جبرانی نیز به همراه داشته باشد، جلوگیری كند.

    دانشجوی مدیریت جهانگردی لازم است كه به تاریخ و فرهنگ خود و به درس جغرافیا علاقمند باشد و همچنین از روابط اجتماعی خوبی برخوردار بوده و به یك زبان خارجی مثل انگلیسی ، فرانسه و یا عربی مسلط باشد تا بتواند با جهانگردان خارجی به راحتی ارتباط برقرار كند.

    نكات تكمیلی :

    تداخل در رشتههای مختلف مدیریت، نسبت به شاخههای مختلف رشتههای دیگر بیشتر است. یعنی محتوای 70 درصد دروس این رشته در همه شاخهها مشترك میباشد، زیرا اصول مدیریت در رابطه با سازمانهای مختلف تفاوت چندانی ندارد و تفاوت آنها تنها در نوع وظایف، فعالیتها و امور سازمانها است. به همین دلیل یك دانشجوی مدیریت در هر شاخهای كه درس بخواند، تنها با خواندن چند درس تخصصی میتواند در شاخه دیگر نیز فعالیت كند. در نتیجه دانشجو نباید حساسیت زیادی نسبت به نوع گرایش خود داشته باشد.
    در پایان لازم است گفته شود كه رشته مدیریت از داوطلبان هر سه گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ،علوم تجربی و علوم انسانی دانشجو میپذیرد.

    معرفی گرایشهای مقطع کارشناسی :

    رشته مدیریت در كشور ما دارای شاخههای متعددی میباشد كه از آن جمله میتوان به مدیریت بازرگانی، صنعتی، دولتی، جهانگردی ، بیمه ، بیمه اكو، امور گمركی و امور بانكی اشاره كرد و همچنین از شاخههای تخصصیتری مثل مدیریت كمیسریای دریایی و یا اداره امور بیمارستانها نام برد.

    مدیریت بازرگانی :

    رشته مدیریت بازرگانی در مفهوم عام آن شامل طیف وسیعی از مدیریتها میشود، زیرا بیشتر سازمانهای تجاری ، صنعتی و خدماتی مثل بانكها، شركتهای بیمه و یا كارخانجات صنعتی به دنبال سود هستند و در نتیجه یك موسسه بازرگانی محسوب میشوند. و از همینرو در كشور ما تا چند سال پیش، گرایش مدیریت بازرگانی شامل گرایشهای مختلف این رشته مانند مدیریت صنعتی ، مدیریت بیمه و مدیریت جهانگردی و مدیریت بازرگانی بود. اما امروزه با پیشرفت علم مدیریت و تخصصیتر شدن این رشته ، مدیریت بازرگانی كاربرد محدودتری پیدا كرده است.

    دروس تخصصی این رشته در زمینه شناخت بازار، مسائل بازاریابی، تجارت ، داد و ستد، معاملات بینالمللی و صادرات و واردات است و در نهایت یك دانشجوی مدیریت بازرگانی به عنوان یك مدیر تجاری تحصیل كرده ، میتواند امور تجاری را تفكیك كرده و اداره كند و به یاری قدرت خلاق خویش در ایجاد بازار جدید، ارائه خدمات متنوع و تازه ، ابداع روشهای جدید در عرضه و توزیع، كارآفرین باشد. برای مثال یك فارغالتحصیل مدیریت بازرگانی باید بتواند برای كالاهای موجود، بازار جدیدی پیدا كرده و یا روشهای مطلوب توزیع را در سیستم دولتی طراحی كند. چون امروز یكی از بزرگترین مشكلات كشور ما رساندن محصولات كشاورزی مثل برنج، چای و مركبات به بازار و به دست مصرف كننده است.

    گرایش مدیریت بازرگانی به بررسی اصول، روشها و مهارتهایی میپردازد كه اداره كنندگان سازمانهای اقتصادی، خدماتی و بازرگانی باید از آن اطلاع داشته باشند. برای مثال نحوه تصمیمگیری در مورد روشهای تولید، فروش ، سرمایهگذاری، بازاریابی ، جذب نیروی انسانی و دهها مساله دیگر كه در هر موسسه بازرگانی برای یك مدیر مطرح میگردد، در این گرایش آموزش داده میشود.

    مدیریت صنعتی :

    قرن حاضر، قرن رقابت و بهرهوری است و لازمه بقا در این قرن، درك زمان و شرایط و برنامهریزی برای استفاده از این دگرگونیها و همراه ساختن خود با این تحولات است و این به معنای آن است كه امروزه نمیتوان یك واحد صنعتی پیشرفته و بزرگ را كه تولید آن از كمیت و كیفیت بالایی برخوردار است، با تكیه بر مدیریت سنتی كه موروثی بوده و از پدر به پسر منتقل میشود، اداره كرد. بلكه باید با استفاده از مدیران كارآمد در بخشهای مختلف یك واحد صنعتی، مثل بخش تولید و یا بخش نیروی انسانی، راه رسیدن به هدف را هموار نمود.

    برای مثال حضور یك كارشناس مدیریت صنعتی كه مسوولیت نیروی انسانی را بر عهده بگیرد، در هر واحد صنعتی ضروری است تا وی بتواند با استفاده از دانش آكادمیك خویش ، مشاركت ، مهارت و انگیزه نیروی انسانی واحد صنعتی مورد نظر را افزایش دهد.

    یكی از علل عدم موفقیت صنایع ما این است كه اكثر مسوولین واحدهای صنعتی ، فارغالتحصیل مدیریت صنعتی نیستند. گرایشی كه مدیران نیروهای انسانی سازمانهای صنعتی را تربیت میكند.

    مدیریت صنعتی دارای سه بعد اصلی فنی و تكنیكی ، بعد مالی و بعد رفتاری و اجتماعی می باشد كه بعد فنی و تكنیكی در دروس تحقیق در عملیات و كنترل پروژه ، بعد مالی در درسهایی مثل حسابداری صنعتی و بعد رفتاری و اجتماعی در دروس رفتار سازمانی، مدیریت منابع انسانی و تئوریهای مدیریت بیان میگردد. و البته بعضی از دروس این گرایش مانند مدیریت تولید و عملیات به هر سه این ابعاد میپردازد.

    در مورد تفاوت دو رشته مدیرت صنعتی و مهندسی صنایع باید گفت :

    در رشته مهندسی صنایع دانشجویان بیشتر به مطالعه بعد فنی و تكنیكی صنایع میپردازند، اما رشته مدیریت صنعتی به دو بعد مالی و رفتاری صنایع تاكید بیشتری دارد.

    رشته مهندسی صنایع و مدیریت صنعتی ، مشتركات فراوانی دارند زیرا دروس مدیریت در هر دو رشته از اهمیت بسیاری برخوردار است اما آنچه كه باعث تمایز دو رشته از یكدیگر میشود، آن است كه رشته مدیریت صنعتی بیشتر به مدیریت نیروی انسانی میپردازد ولی رشته مهندسی صنایع به مدیریت فنی توجه دارد.

    برای مثال در یك كارخانه روش تولید یك محصول و بررسی جزئیات آن بر عهده مهندس صنایع میباشد و اداره نیروی كارخانه مورد نظر و ارتباط واحد صنعتی فوق با محیط اطرافش بر عهده مدیریت صنعتی است.

    مدیریت دولتی :

    شاخه مدیریت دولتی همانطور كه از نامش پیداست، متخصصانی را تربیت میكند که بتوانند درآینده، اداره سازمانهای دولتی را بر عهده بگیرند. زیرا اداره یك سازمان دولتی با اداره سازمانهای بازرگانی و صنعتی متفاوت است.

    برای مثال چون در یك بخش دولتی، رقابت وجود ندارد، كاركنان تمایلی به افزایش ارتقای خدمات ندارند و این وظیفه مدیریت است كه بتواند در چارچوب قوانین و مقررات دولتی، با خلاقیت و نوآوری خویش، كارآیی و بهرهوری كاركنان را افزایش دهد. هدف ما در رشته مدیریت دولتی، تربیت مدیران شایستهای است كه بتوانند وظایف پنجگانه محوله را به نحو احسن در سازمانها و تشكیلات دولتی كشور انجام دهند.

    این وظایف عبارتند از :

    1- برنامهریزی و اجرای آن .
    2- سازماندهی یا تقسیم وظایف بین كاركنان یك سازمان به نحوی كه با تقسیم كار بتواند مهارت پرسنل خود را در پرداختن به كارهای جزئی افزایش دهد.
    3- عملیات امور استخدامی و یا كارگزینی كاركنان جدید
    4- هدایت و راهبری، چون ما معتقدیم كه یك مدیر پس از استخدام نیروی جدید، نمیتواند آن را به یكباره به محیط كار اعزام كند بلكه بایستی تحت هدایت و آمادهسازی لازم قرار گیرد تا بالاترین انگیزشهای مادی و معنوی در او به وجود آید 5- نظارت و كنترل ، كه از جمله بخشهای بسیار حساس است چون در این مرحله یك مدیر با اندازهگیری ، سنجش علمیات و توجه به شاخصهای كنترل بررسی میكند كه آیا توانستهاست به اهداف تعیین شده در برنامهریزی خویش دست یابد یا خیر؟ و در صورت لزوم اقدامات اصلاحی را در جهت پیشگیری از انحرافات احتمالی به اجرا میگذارد.

    البته وظایف فوق شامل همه شاخههای مدیریت میشود اما متخصصان مدیریت دولتی به این وظایف بشدت اعتقاد دارند.

    مدیریت امور گمركی :

    گرایش مدیریت امور گمركی به منظور تربیت كارشناسان و مدیرانی ایجاد شده است كه ضمن احاطه كلی بر دانش مدیریت و مقوله بازرگانی و تجارت بینالملل، دانش كافی در كلیه زمینههای كارشناسی مرتبط به امور گمركی را كسب نمایند، زیرا بدون اشراف بر موازین و مقررات و تكنیكهای گمركی ، اساسا توفیق در امر بازرگانی خارجی میسر نخواهد شد. در نتیجه لازم است كه تعدادی از دانشجویان رشته مدیریت بطور تخصصی در زمینه مقررات بینالمللی و كنوانسیونهای گمركی مطالعه كرده و شناخت لازم را درباره سازمانها و مجامع گمركی بینالمللی و سایر سازمانها و مجامعی كه بخشی از فعالیتهای آنان منجر به وضع معیارهایی در سطح جهانی در زمینه مسایل گمركی میگردد، پیدا كنند.

    گمرك در خدمت تجارت جهان است و گرایش مدیریت امور گمركی نیز بخشی از مدیریت تجاری و بازرگانی است كه در آن نحوه بررسی كالاهای وارداتی و صادراتی و نحوه تنظیم اظهارنامهها و چگونگی ایجاد تعرفههای مالیاتی آموزش داده میشود. همچنین دانشجویان میآموزند بر اساس سیاست اقتصادی كشور، كالاهای ممنوعه و غیر ممنوعه را شناسایی كنند.

    مدیریت جهانگردی :

    ایران 1.648.000 كیلومتر مربع وسعت دارد و هر گوشهاش جلوه و لطفی تازه ، رمز و رازی دیگر و زیبایی و صلابتی دوچندان دارد. از ایران سخن میگوییم، كشوری كه میتوان در یك فصل هم در آبهای نیلگون جنوبش تنی به آب زد و هم در كوهستانهای سپیدپوش شمالش، به ورزشهای زمستانی پرداخت. سرزمینی كه میتوان در كویرش به آسمان پرستاره نزدیك شد و در جنگلهای انبوهش معنی واقعی رنگ سبز را دریافت. دیاری كه هر وجب از خاكش ، با تو از تمدنی كهن سخن میگوید.

    اما چرا كشوری با این همه جلوه و جذابیت ، تنها سهم اندكی از صنعت سودآور جهانگردی را به خود اختصاص داده است؟

    نتیجه یك نظرخواهی كه از خبرنگاران خارجی به عمل آمده است، نشان میدهد كه بسیاری از آنها بر این اعتقادند كه مدیریت ضعیف، یكی از عوامل اصلی ركود صنعت جهانگردی در كشور ما است. چون لازمه توسعه و تقویت صنعت جهانگردی، اطلاع از زمینههای اقتصادی، اجتماعی ، جغرافیایی و فرهنگی كشور است تا بتوان امكانات موجود و همچنین مسائل و مشكلاتی كه در راه توسعه این صنعت وجود دارد، شناسایی كرد و سپس بر اساس تحقیقات موجود، یك برنامهریزی دقیق و عملی داشت. و البته چنین كاری تنها به یاری مدیرانی كارآمد و متخصص در صنعت جهانگردی امكانپذیر است. تخصصی كه در شاخه مدیریت جهانگردی آموزش داده میشود.

    صنعت جهانگردی بعد از جنگ جهانی دوم رونق یافت این صنعت در آن زمان در دست سرمایهداران بزرگی بود كه هدفی جز جلب مشتری بیشتر و در نتیجه سود بیشتر نداشتند. و به همین دلیل با مخالفت مردم مناطق توریستی مواجه شدند. چون مردم میدیدند كه كمپانیهای بزرگ بهترین مناطقشان را اشغال كرده و چشماندازهایشان را كور میكنند و در نهایت نیز تنها آب و هوای بد، شلوغی راه و سرو صدا عاید آنها میشود.

    این اختلاف باعث شد كه صنعت جهانگردی دچار یك تغییر و تحول عمده گردد و بتدریج تبدیل به یك مقوله علمی شود. علمی میان رشتهای كه امروزه دارای گرایشهای مختلفی اعم از مردمشناسی جهانگردی، جامعهشناسی جهانگردی ، حقوق جهانگردی و مهمتر از همه مدیریت جهانگردی میباشد .

    گرایشی كه دانشجویان را برای عهدهدار شدن فعالیتهای اجرایی برنامههای جهانگردی آماده میكند. یعنی متخصص این رشته در نهایت باید بداند كه چه نوع جهانگردی را جذب كند؟ چگونه جذب كند، و چگونه بازارهای جهانگردی جدیدی برای جذب توریست ایجاد نماید.

    تفاوت این گرایش با گرایشهای دیگر مدیریت در این است كه جهانگردی كالای خاصی است كه با كالاهای دیگر تفاوت بسیار دارد چون این كالا همانجا كه تولید میشود، مصرف میگردد و نمیتوان آن را انبار كرد و یا در فصل دیگری مصرف نمود. به همین دلیل كالای جهانگردی، بازار ویژهای میطلبد و تخصص خاصی نیز برای دستیابی به این بازار لازم است. تخصصی كه رشته مدیریت جهانگردی آموزش داده میشود.

    مدیریت بیمه :

    بیمه یكی از شاخصهای توسعه در كشورهای پیشرفته است، چون هر سرمایهداری كه بخواهد در كشوری سرمایهگذاری كند، باید اطمینان داشته باشد كه در صورت بروز هر گونه حادثهای یا خطری، سرمایه وی مصون خواهد بود. از همینرو در كشورهای پیشرفته از بیمه به عنوان صنعت بیمه یاد میكنند به این معنی كه همزمان با توسعه صنعت ، بیمه نیز توسعه خواهد یافت و همچنین بر این اعتقادند كه هر فردی نمیتواند وارد این صنعت شود بلكه باید متخصص و دانشآموخته این صنعت باشد . در نتیجه در دانشگاههای بزرگ و معتبر دنیا، رشته بیمه به عنوان یك رشته مستقل كه دارای دو زیرشاخه عمده بیمههای زندگی و غیرزندگی است، تدریس میشود.

    در كشور ما نیز گرایش مدیریت بیمه در دانشگاهها و مراكز آموزش عالی تدریس میشود، اما به دلیل اینكه در كشور ما صنعت بیمه دولتی است، در آن رقابت دیده نمیشود و در نتیجه رشته مدیریت بیمه نیز جایگاه واقعی خویش را پیدا نكرده است.

    دروس تخصصی رشته مدیریت بیمه در دانشگاههای ایران شامل آموزش انواع بیمه از جمله بیمه اموال، بیمه اشخاص، بیمه مسوولیت و ... است. در حالی كه دروس این رشته باید خیلی پربارتر از موارد فوق باشد. برای مثال در دانشگاههای خارج از كشور ، دانشجویان چگونگی ارزیابی ریسك را فرا میگیرند. یعنی یاد میگیرند كه چگونه باید ریسك كالایی كه قرار است بیمه شود، ارزیابی كنند. كاری كه نیاز به محاسباتی بسیار دارد.

    البته اگر در ایران نیز بیمه جنبه خصوصی پیدا كند، بدون شك این گرایش نیز متحول شده و شكوفایی لازم را پیدا خواهد كرد.

    دانشجوی مدیریت بیمه نحوه اداره سازمانهای بیمه و چگونگی رفتار با بیمهگذارها را فرا میگیرد تا بتواند آنها را به بیمهگذاری ترغیب و تشویق كند. همچنین دانشجویان درباره انواع فعالیتهای بیمه مثل بیمه عمر، ماشین، خدمات درمانی و غیره اطلاعات لازم را كسب كرده و چگونگی فعالیت در این زمینهها را بر اساس پایه و مبانی مدیریتی فرا میگیرند.

    مدیریت بیمه اكو :

    با جهانی شدن اقتصاد در دنیای آینده، تجارت نقش بسیار مهمی را ایفا میكند. در تجارت نیز موضوعاتی مثل بیمه و قوانین حقوقی آن، اهمیت كلیدی دارد. بنابراین روزبهروز به متخصصان بیمه نیاز بیشتری احساس میشود تا جایی كه این رشته از حالت بومی به صورت بینالمللی درآمده است.

    به همین دلیل بیمه اكو كه یك دانشكده تخصصی است در ایران ایجاد شده است. این دانشكده دانشجویان خود را از بین علاقهمندان كشورهای عضو پیمان منطقهای اكو انتخاب میكند. چرا كه وجود نهادهایی مثل دانشكده، در تقویت همكاری و روابط متقابل فرهنگی ، اقتصادی و تجاری میتواند بسیار موثر باشد.

    در این گرایش موضوعات مختلف مدیریتی ، اقتصادی ، حقوقی ، حسابداری و تجاری آموزش داده میشود و دانشجویان درباره نقش بیمه در ایجاد امنیت سرمایهگذاری و امنیت اقتصادی و رفاهی جامعه مطالعه میكنند.

    در مورد تفاوت دو گرایش مدیریت بیمه اكو و مدیریت بیمه ذكر این نكته ضروری است كه اولین تفاوت این دو گرایش در این است كه تمامی دروس رشته مدیریت بیمه اكو به زبان انگلیسی است و از همینرو ، در مرحله اول 10 برابر ظرفیت دانشکده ، دانشجو پذیرفته می شود و سپس از بین داوطلبان فوق ، افرادی كه تسلط بیشتری به زبان انگلیسی دارند، انتخاب میشوند. همچنین در این گرایش، به قوانین حقوق بینالملل و تجارت بینالملل توجه بیشتری میشود.

    وضعیت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر:

    فارغالتحصیل مقطع كارشناسی مدیریت میتواند در مقطع كارشناسی ارشد در گرایشهای مختلف صنعتی، دولتی، مدیریت انتقال تکنولوژی، مدیریت تکنولوژی اطلاعات ، بازرگانی، مالی و بیمه به تحصیل ادامه دهد. این گرایشها در دانشگاههای داخل كشور ارایه میشود. در دوره دكتری نیز گرایشهای بسیاری به شکل تخصصی تر در داخل و خارج از کشور ارایه میشود.

    آینده شغلی و بازار كار:

    به جرات میتوان گفت كه یك فارغالتحصیل رشته مدیریت اگر در طی تحصیل به خوبی مطالعه و تحقیق كرده و فرد كارآمدی باشد، هیچوقت بیكار نخواهد ماند. چرا كه امروزه شركتها برای این كه بتوانند در مقایسه با رقیبان، كالا یا خدمات را در زمانی كمتر، با هزینه پایینتر و كیفیت بالاتر به مشتریان تحویل دهند، به مدیرانی متبحر نیاز دارند.

    برای مثال در یك كارخانه كنتورسازی كه روزانه 700 كنتور با 26 نفر تولید میكرد اكنون با حضور یك مدیرعامل توانا و آشنا با فن مدیریت ، روزانه 1050 كنتور با 13 نفر در هر خط تولید ساخته میشود، همچنین ارزبری هر كنتور از 12 دلار به 9/1 دلار كاهش یافته است.

    مدیر عامل این شركت در بخشی از خاطرات خود میگوید:
    در اوایل دوران مدیریت شركت با یكی از كاركنان آشنا شدم كه از روی شرارت چندین بار با مدیر عامل پیشین درگیر شده بود، اما بعد از اجرای طرح نظام مشاركت كه در آن علاوه بر همكاری جسمی از همكاری قلبی و روحی كاركنان نیز در پیشبرد اهداف كارخانه استفاده میشود، همین فرد بیش از 250 طرح ارائه داد كه تنها یك طرح وی 50 هزار مارك صرفهجویی ارزی و 40 میلیون تومان صرفهجویی سالانه برای شركت به همراه داشته است.?

    بدون شك چنین مدیری نه تنها بیكار نمیماند بلكه اوست كه در میان فرصتهای شغلی مختلف ، بهترین را انتخاب خواهد كرد.

    در رشتههای مدیریت اشتراك و تداخل دروس نسبتا بالاست، بنابراین ضرورتی ندارد كه فرصتهای شغلی آنها را تفكیك كنیم اما اگر بخواهیم چنین كاری را انجام دهیم، باید بگوییم كه فارغالتحصیل مدیریت دولتی میتواند در موسسات دولتی و عمومی و خدماتی مشغول به كار گردد. مدیریت بازرگانی در سازمانهای اقتصادی و بازرگانی فعالیت كند و مدیریت صنعتی برای كار در سازمانهای صنعتی و تولیدی مناسبتر است.

    فرصتهای شغلی:

    در مورد فرصتهای شغلی فارغالتحصیل مدیریت جهانگردی باید گفت:

    یك عقیده كلی در این گرایش وجود دارد و آن این است كه برای متخصص جهانگردی كار بینهایت است و البته این بستگی به خلاقیت و نوآوری فارغالتحصیل این رشته دارد تا بتواند نیازهای بازار كار این صنعت را یافته در آن قسمت مشغول به كار گردد. هر چند در حال حاضر به دلیل كمبود نیروی كار متخصص در صنعت جهانگردی كشور ، تمامی دانشجویان این رشته جذب بازار كار میشوند و میتوانند در دفاتر خدمات مسافرتی به عنوان مدیر فنی و یا تورگردان و یا در سازمان ایرانگردی و جهانگردی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی مشغول به كار گردند.

    فرصتهای شغلی فارغالتحصیل مدیریت بیمه : علاوه بر شركتهای بیمه دولتی كه به متخصصان رشته مدیریت نیاز دارند، شركتهای بازرگانی و حمل و نقل كه در ارتباط با تجارت بینالمللی هستند نیز فارغالتحصیلان این گرایش را جذب میكنند.

    در مورد فرصتهای شغلی فارغالتحصیل بیمه اكو می توان گفت: فارغالتحصیل این گرایش چون به زبان انگلیسی تسلط كامل دارد، راحت جذب بازار كار میشود و حتی بعضی از شركتها به دانشگاه نامه مینویسند و میخواهند كه دانشجویان را پس از فارغالتحصیل شدن به شركت آنها معرفی كند.

    فرصتهای شغلی مدیریت امور گمركی: فارغالتحصیل این رشته میتواند در گمركها ، شركتهای صادرات و واردات، حمل و نقل ، بیمه ، فرودگاهها و در مناطق مرزی مشغول به كار گردد.

    وضعیت نیاز كشور به این رشته در حال حاضر:

    البته یك فارغالتحصیل رشته مدیریت نباید انتظار داشته باشد كه از همان بدو امر به عنوان مدیر یك شركت یا كارخانه مشغول به كار گردد. چون بخشی از مطالب و محتوای كلاسهای مدیریت باید از محیط و سازمانهای جامعه گرفته شود. بنابراین فارغالتحصیل این رشته در ابتدا باید به عنوان یك كارشناس در ردههای پایینتر وارد بازار كار شده و سپس به مرور پلههای ترقی را طی كند. یعنی میتواند در طیف وسیعی از شركتها و سازمانها مانند شركتهای تجاری، تولیدی، مالی ، بانكها ، موسسههای بیمه، سازمانهای حسابرسی و موسساتی كه با تجارت خارجی سر و كار دارند به عنوان مسوول تداركات ، كارگزینی، امور مالی ، بازاریابی و مشغول به كار گردد.

    فارغالتحصیلان مدیریت دولتی میتوانند مشاغلی از قبیل:

    كارشناس اداری، امور كاركنان ، تشكیلات و روشها، طبقهبندی مشاغل ، حقوق و دستمزد، برنامهریزی پرسنلی و نظایر آن و قبول مسوولیت در سمت مدیران سطوح میانی و سرپرستی واحدهای اداری و خدماتی وزارتخانهها و سازمانهای دولتی و شهرداریها را عهدهدار شوند.

    فارغالتحصیلان گرایش مدیریت بازرگانی میتوانند در موسسههای بازرگانی، اموری مانند تداركات ، كارگزینی، امور مالی، و بازاریابی را عهدهدار شوند.

    فارغالتحصیلان مدیریت صنعتی میتوانند در قسمتهای مدیریت تولید، اداره و حفاظت فنی و قسمت كنترل مرغوبیت كالا مشغول به كار شوند.


    خداحافظ 8 تکرار نشدنی


  4. Top | #4

    تاریخ عضویت
    1390,02,20
    عنوان کاربر
    کاربر نیمه فعال
    میانگین پست در روز
    0.37
    محل سکونت
    ایلام شهر ناشناخته
    نوشته ها
    427
    تشکر
    1,554
    سپاس شده 871 در 295 پست

    پیش فرض

    معرفی رشته روانشناسی بالینی - مقطع کارشناسی

    روانشناسی یکی از شاخه های علوم انسانی است و دوره کارشناسی روانشناسی یکی از دوره های آموزشی در نظام آموزش عالی است و دو هدف عمده از تشکیل این دوره مورد نظر است.
    1-1- هدف اختصاصی: هدف دوره کارشناسی روانشناسی تربیت افرادی است که مفاهیم و اصول نظری و عملی روشهای پژوهش در این علم را فراگرفته وحداقل مهارتهای حرفه ای را در یکی از شاخه های روانشناسی عمومی و کودکان استثنائی و گرایش بالینی را که در کشورما ایران دارای کاربرد فراوان است بدست آورند.
    2-1- هدف عمومی: چون این دوره جرئی از نظام آموزش عالی است و این رشته به دروس دیگر به ویژه دروس تربیتی وابستگی نزدیک دارد، آشنا کردن دانشجویان رشته های مختلف بااصول نظریات و مفاهیم و روشهای علم و روانشناسی نیز مورد نظر و هدف عمومی این دوره آموزشی است لذا برنامه و دروس آن طوری تنظیم شده است که علاوه بر جنبه آموزش عمومی بهتر است جزئی از برنامه اختصاصی گروهها و دانشکده های مختلف قرار گیرد مانند دروس روانشناسی تربیتی و یادگیری اجتماعی و تفاوتهای فردی برای دانشجویان رشته های مختلف دبیری و دروس روانشناسی اجتماعی و صنعتی برای دانشجویان رشته های علوم اجتماعی، مدیریت و مهندسی و دروس مقدماتی مربوط به روانشناسی رفتار غیرطبیعی و رشد بهداشت روانی برای دانشجویان رشته های پزشکی و بهداشت.



    طول دوره تحصیل

    متوسط طول دوره کارشناسی روانشناس با دو شاخه روانشناسی کودکان استثنائی و روانشناسی عمومی و گرایش بالینی 4 سال است و کلیه دروس آن در 8 ترم برنامه ریزی شده است ونظام آموزشی آن مطابق آئین نامه مصوب شورایعالی برنامه ریزی است. دروس آن به صورت واحدی ارائه میشود و دانشجویان دوره کارشناسی روانشناسی پس از اتمام دروس دوره عمومی و دروس پایه و اصلی از موفقیت در این دروس وارد یکی از شاخص و یا گرایش میگردد و پس از گذراندن دروس فارغ التحصیلی دوره کارشناسی شناخته میشود.

    تعداد واحدها

    تعداد کل واحدهای درسی دوره کارشناسی روانشناسی 144 واحد بشرح زیر است:
    1-3-دروس عمومی 23 واحد
    2-3-دروس پایه و اصلی شاخه های عمومی استشنائئ71واحد
    3-3-دروس پایه واصلی گرایش بالینی 98 واحد
    4-3- دروس اختصاصی شاخه های عمومی – استثنائی 40واحد
    5-3- دروس اختصاص گرایش بالینی 13 واحد
    6-3- دروس انتخابی برای شاخص ها و گرایش ها 10 واحد
    توضیح اینکه مجموع دروس هر یک از شاخه های عمومی و استثنائی وهمچنین گرایش بالینی 144 واحد می باشد.


    نقش و توانایی یا کارایی

    دانشجوی فارغ التحصیل در شاخه روانشناسی کودکان استثنائی قادر خواهد بود تا حدی، کودکان استثنائی را تشخیص دهد و به آموزش و بازپروری آنها بپردازد. این گروه از دانشجویان میتوانند در انجام وظائف مربوط به نگهداری و آموزش کودکان استثنائی بطور موثر شرکت نمایند.
    دانشجوی فارغ التحصیل درگرایش بالینی و شناخت روانشناسی عمومی میتواند فعالیتهای مقدماتی را در زمینه های تشخیص و درمان اختلالات روانی در موسسات عمومی و روانی و کلینکیهای روانپزشکی و سایر مراکز شبیه به آن عهده دار شوند و یا تدریس روانشناسی عمومی را در آموزش و پرورش بعهده گیرند و یا بعنوان روانشناس مدرسه در مدارس راهنمائی و ابتدائی همکاری داشته باشند.


    ضرورت و توانایی

    ضرورت تشکیل دوره های روانشناسی در دانشگاههای کشور ناشی از نیازهائی است که در موسسات و نهادهای مختلف اجتماعی ملاحظه میگردد و روانشناسان میتوانند درجهت رفع این نیازها و حل مشکلات مربوط به جامعه قدمهای موثری بردارند. مثلاً با توجه به مشکلات روز افزون کودکان و نوجوانان درجامعه امروزی، تشخیص و ایجاد امکانات برای آموزش کودکان کند ذهن بررسی و رفع مشکلات کودکان به نارسائیهای یادگیری شناخت و درمان کودکان و نوجوانان ناسازگار از جمله وظائف خاص است که روانشناسان میتوانند در مدارس با موسسات مربوط به این اطفال و نوجوانان بکار گیرند. همچنین به علت کمبود شدید متخصص در این زمینه ها و نیز به سبب پیدایش و گسترش روشهای درمانی جدید در اکثر مسائل روانی- اجتماعی مربوط به کودکان و نوجوانان، ضرورت دارد که تربیت روانشناسان در این رشته ها مورد توجه قرار گیرد.
    موسساتی که این قبیل روانشناسان میتوانند درآنها انجام وظیفه نمایند عبارتند از: مدارس، پرورشگاهها، موسسات مخصوص آموزش و نگهداری افراد عقب مانده مراکز اصلاح و تربیت و ندامتگاهها، بیمارستانهای روانی موسسات توانبخشی و سایر مراکز نظیر مدارس نظیر چنین نقشی را روانشناسان میتوانند در مورد تشخیص، درمان و بازآموزی افراد بالغ نیز عهده گیرند. اگرچه در اغلب این موارد روانشناسان بعنوان عضوی از یک تیم شامل روانپزشک، پرستار، و مددکار اجتماعی کار خواهند کرد، ولی آموزش تخصصی آنها باید طوری باشد که بتوانند قسمت زیادی از مسئولیت ها را به تنهائی بر عهده گیرند. اهم این قبیل مسئولیتها عبارتند از: تشخیص نابهنجاری های رفتاری، درمان فردی و گروهی و مشاوره و راهنمائی و باز آموزی. مراکز که در حال حاضر میتوانند این قبیل روانشناسان را بکار گیرند عبارتند از: بیماریهای عمومی، بیمارستانهای وکلینیک های روانی، مراکز نگهداری بیماان و معلولین جسمی و روانی، مراکز کارآموزی، مراکز کودکان بزهکار، ندامتگاه و مراکز آموزشی.
    علاوه بر فعالیتهای متخصصین رشته های مذکور در فوق، روانشناسان متخصص سایر رشته های روانشناسی میتوانند در سازمانهای مختلف لشگری وکشوری نقش مهمی بر عهده گیرند و بعضی اهداف و فعالیتهای این قبیل موسسات موثر باشند. مثلاً در تقسیم بندی و گروه بندی افراد در کارخانه ها
    ویرایش توسط امدن : 24 شهر 1390 در ساعت ساعت : 01:48 قبل از ظهر
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]


  5. Top | #5

    تاریخ عضویت
    1389,01,25
    عنوان کاربر
    کاربر حرفه ای
    میانگین پست در روز
    2.56
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,992
    تشکر
    1,211
    سپاس شده 15,751 در 3,797 پست

    پیش فرض

    بيوتكنولوژي

    ماهیت :
    اساس و پايه بيوتكنولوژی جديد را میتوان انتقال ژن های يك موجود به موجود ديگر و فعال ساختن آنها در موجود جديد دانست؛ فن آوری رو به گسترشی كه امروزه به سرعت در صنايع دارويی، غذايی، پزشكی، شيميايی و كشاورزی وارد شده است.

    برای مثال ممكن است اين ژنها وارد يك باكتری شوند و پس از فعال شدن، تركيبات كم مقدار ولی باارزشی چون هورمون رشد يا انسولين ايجاد كنند يا ممكن است اين ژنها به گياهان منتقل شده و گونه هايی را ايجاد كنند كه در مقابل آفت كشها مقاوم هستند يا اين كه بازدهی بالايی دارند.

    به اين ترتيب استفاده از انسولين برای بيماران ديابتی محدوديت خاصی نخواهد داشت همچنين كشاورزان میتوانند در پرورش گياهانی چون سويا از سموم و آفتكشهای كمتری استفاده كنند وبا استفاده از نژادهای جديد، با همان سرمايهگذاری قبلی، محصولی تا چند برابر به دست آورند.

    رشته بيوتكنولوژی يك رشته كاربردی و ميان رشتهای مهندسی ـ علوم پايه است كه قلمرو آن حداقل 33 حوزه تخصصی علوم را در برمیگيرد. اين رشته در كشور ما از سال 1378 در دانشكده علوم دانشگاه تهران در مقطع دكترای پيوسته ارائه میشود.

    رشته بيوتكنولوژی از سه مرحله كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكتری تشكيل شده است كه دانشجويان در مرحله كارشناسی پس از گذراندن موفقيت آميز 132 واحد دروس مشترك معرفتی- نظری، علوم پايه، پزشكی، مهندسی و مبانی بيوتكنولوژی به اضافه آموختن زبان انگليسی در حد 550 نمره تافل و آشنايی كامل با يك زبان برنامه نويسی كامپيوتر در صورتی كه معدل آنها در هر نيمسال تحصيلی كمتر از 15 نباشد، میتوانند وارد مرحله دوم؛ يعنی مقطع كارشناسی ارشد شوند كه در اين مقطع يكی از 6 گرايش بيوتكنولوژی ميكروبی، بيوتكنولوژی پزشكی، بيوتكنولوژی محيطی و دريايی، بيوتكنولوژی مولكولی، فرآورش زيستی و بيوتكنولوژی كشاورزی (گياهی) را انتخاب كرده و بعد از گذراندن 48 واحد در يكی از گرايشهای تخصصی، و انجام معادل 6 واحد پژوهشهای انفرادی و ارائه 2 واحد سمينار از مقطع كارشناسی ارشد فارغ التحصيل میشوند.

    در اين مرحله در صورتی كه ميانگين نمرات دروس مقطع كارشناسی ارشد آنها حداقل 16 باشد، میتوانند در امتحان جامع شركت كنند و در صورت موفقيت در اين امتحان، وارد مرحله دكترای تخصصی (Ph.D) شده و رسماً برای ثبت پايان نامه دكتری اقدام كنند. به عبارت ديگر دانشجويان اين رشته نيز برای ورود به مقطع كارشناسی ارشد و دكتری بايد شرايط لازم را داشته باشند؛ يعنی بايد ميانگين معدل بالايی داشته و در آزمون جامع موفق شوند اما در يك آزمون رقابتی شركت نمیكنند.

    در اين ميان دانشجويان گرايش "بيوتكنولوژی ميكروبي" در زمينه بيوتكنولوژی غذايی و دارويی، توليد آنزيمها، پروتئينها، پلی ساكاریها، قارچها و مخمرها اطلاعات لازم را به دست می آورند. "بيوتكنولوژی پزشكی" نيز در زمينه ژنتيك پزشكی، تشخيص بيماریهای عفونی، ارثی و سرطانی، تعيين نقشه ژنی و درمانهای مولكولی، كاربرد بيوتكنولوژی در پزشكی قانونی، توليد فرآوردههای نوتركيب و واكسنها و مواد تشخيصی است و "بيوتكنولوژی محيطی و دريايی" به استخراج معادن از طريق بيولوژيك، تصفيه فاضلابها و آلاينده های خطرناك و جامد، رفع آلودگی درياها و بازسازی بيولوژيكی محيط میپردازد.

    "بيوتكنولوژی مولكولی" شامل مهندسی ژنتيك، مهندسی پروتئين، توليد آنتیبادیهای منوكلونال، غشاء و سنسورهای بيولوژيك و انجام تحقيقات بنيادی بيوتكنولوژی میشود و "فرآورش زيستی" (مهندسی فرآيندهای زيستی) به طراحی راكتورهای بيوشيميايی، تكنولوژی فراورش مواد غذايی، آنزيمها و داروها میپردازد. و بالاخره " بيوتكنولوژی گياهی" (كشاورزی) به كشت سلول و بافت گياهی، تعيين نقشه ژنی گياهی، مهندسی ژنتيك گياهی، توليد بذر و نهال مقاوم به شرايط نامناسب محيط، بيماریهای متداول و حشرات و آفات عمده، توليد كودهای زيستی و آنزيمها و هورمونها با منشاء گياهی می پردازد.

    توانايیهای لازم :

    رشته بيوتكنولوژی از بين داوطلبان گروه آزمايشی رياضی و فنی و علوم تجربی دانشجو میپذيرد، چرا كه بعضی از گرايشهای اين رشته به علوم پزشكی و بعضی ديگر از گرايشها به رشتههای مهندسی مربوط میشود. گفتنی است كه دوره دكترای مستقيم بيوتكنولوژی، دوره آموزشی خاصی است كه مناسب با توانايیهای دانشجويانِ سرآمد به صورت پيوسته و فشرده تنظيم شده است و با پذيرش دانشجويانی كه از نظر بهره هوشی، قدرت درك و استدلال، توان نوآوری و خلاقيت، خودآموزی و استفاده مناسب از وقت، علاقه و انگيزه شديد به يادگيری و توانايیهای ذهنی و روانی سرآمد همگنان خود هستند، آنان را برای اخذ درجه دكتری در اين رشته آماده میكند.

    از همينرو نيمی از ظرفيت پذيرش اين رشته به داوطلبانی اختصاص دارد كه در مرحله ماقبل نهايی المپيادهای دانشآموزی رياضی،فيزيك، شيمی، كامپيوتر و زيستشناسی پذيرفته شده باشند و نيمی ديگر نيز مخصوص داوطلبانی است كه از طريق آزمون سراسری وارد شده و نمره كل آزمون سراسری آنها از 000 , 10 كمتر نباشد. در ضمن از پذيرفتهشدگان اين رشته، مصاحبه علمی به عمل میآيد تا دانشجويانی كه واقعاً علاقهمند بوده و انگيزه علمی لازم را دارند، وارد اين رشته شوند.

    موقعيت شغلی در ايران :

    رشته بيوتكنولوژی، يك رشته جديد است و بیشك مدتی زمان خواهد برد تا فارغالتحصيلان آن، جايگاه واقعی خويش را پيدا كنند اما اين به معنای آن نيست كه موقعيت شغلی برای فارغالتحصيلان اين رشته مهيا نيست چون زمينه كار بيوتكنولوژی در داخل كشور مساعد است و برای مثال در حال حاضر عدهای از دانشجويان دوره دكترای ميكروبيولوژی كه در زمينه بيوتكنولوژی ميكروبی مطالعه میكنند، بر روی آبهای شور كشور مثل درياچه اروميه كه امكان رشد موجودات در آن پيچيده و مشكل است، تحقيق میكنند تا با بهرهگيری از تكنيكهای بيوتكنولوژی، محيطی مناسب برای رشد موجودات دريايی در داخل آن فراهم آورند. از سوی ديگر فارغالتحصيلان اين رشته میتوانند به عنوان نيروی انسانی متخصص برای مديريت ميانی و هدايت امور فنی خطوط توليد، مزارع و آزمايشگاهها مشغول به فعاليت شوند.





    درسهای این رشته در طول تحصیل:

    دروس مشترك در گرایشهای مختلف بیوتكنولوژی :

    روانشناسی عمومی، فلسفه عمومی، فلسفه هنر و زیباییشناسی، فلسفه و روش شناسی علوم، تاریخ علم، روش تحقیق، مبانی منطق ، منطق ریاضی، اصول و مبانی مدیریت صنعتی، آشنایی با قرآن كریم، مبانی علم حقوق و روابط بینالملل، اصول علم اقتصاد، ریاضی عمومی ، آمار و احتمالات، محاسبات علمی عددی، شیمی عمومی، شیمیآلی ، شیمی تجزیه، شیمی فیزیك ، مكانیك ، الكتریسته و مغناطیس، موج و حرارت، فیزیك جدید، زیستشناسی عمومی ، زیستشناسی سلولی ، زیستشناسی مولكولی، ژنتیك عمومی، ژنتیك میكروارگانیسمها، اصول مهندسی ژنتیك، میكروبیولوژی عمومی ، میكروبیولوژی كاربردی، بیوشیمی ساختمانی، متابولیسم، روشهای بیوشیمی و دستگاهها، ایمنیشناسی، زیستشناسی پرتوی، اصول مهندسی بیوشیمی، موازنه جرم و انرژی، مكانیك سیالات ، انتقال حرارت، انتقال جرم، مبانی بیوتكنولوژی پزشكی، مبانی بیوتكنولوژی مولكولی، مبانی بیوتكنولوژی كشاورزی، مبانی بیوتكنولوژی محیطی ، مقررات زیست ایمنی.

    دروس تخصصی گرایش بیوتكنولوژی پزشكی:

    ایمونوژنتیك، ایمنیشناسی سلولی - مولكولی، ژنتیك پزشكی، متابولیتهای میكروبی، فاراماكوژنتیك، فرآوردههای نوتركیب، مهندسی ژنتیك پیشرفته، آنزیمولوژی.

    دروس تخصصی گرایش بیوتكنولوژی محیطی و دریایی:

    فروشوئی میكروبی، تصفیه بیولوژیكی فاضلابها، تصفیه بیولوژیكی آلایندههای خطرناك، آلودگی دریا و بیوتكنولوژی دریایی، پاكسازی زیستی، مدلسازی و شبیهسازی فرآیندها، معادلات دیفرانسیل، شیمی فیزیك ، میكروبیولوژی محیطی.

    دروس تخصصی گرایش بیوتكنولوژی مولكولی:

    بیوفیزیك سلولی مولكولی، مهندسی ژنتیك پیشرفته، آنزیمولوژی، ساختمان و عمل پروتئینها، ساختمان و عمل اسیدهای نوكلئیك، زیستشناسی مولكول پیشرفته، بیولوژی سلولی - مولكولی تكوینی، شیمی فیزیك .

    دروس تخصصی گرایش فرآورش زیستی:

    مهندسی واكنشهای شیمیایی، فرآیندهای جداسازی، طراحی راكتورهای بیوشیمیایی(بیوراكتورها)، مبانی بیوتكنولوژی تخمیر، پدیدههای انتقالی در سیستمهای بیوشیمی، كنترل فرآیند، طرح و اقتصاد مهندسی، معادلات دیفرانسیل، شیمی فیزیك.

    دروس تخصصی گرایش بیوتكنولوژی كشاورزی:

    سیتوژنتیك (كلاسیك و نوین)، اصول اصلاح نباتات، اصلاح نباتات پیشرفته، كشت بافت گیاهی و كاربردهای آن، تعیین نقشه ژنی گیاهی (كلاسیك ونوین)، ژنتیك مولكولی گیاهی ، روشهای نوین انتقال ژن به گیاهان، آفات و بیماریهای گیاهی، مهندسی ژنتیك پیشرفته.

    دروس تخصصی گرایش بیوتكنولوژی میكروبی:

    میكروبیولوژی محیطی، فیزیولوژی میكروارگانیسمها، پدیدههای تخمیری، پروتئینها و پلی ساكاریدهای میكروبی، بیوتكنولوژی غذایی، بیوتكنولوژی آركی باكترها، آنتی بیوتیكها، بیوتكنولوژی قارچها.



  6. Top | #6

    تاریخ عضویت
    1389,01,25
    عنوان کاربر
    کاربر حرفه ای
    میانگین پست در روز
    2.56
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,992
    تشکر
    1,211
    سپاس شده 15,751 در 3,797 پست

    پیش فرض

    راستی اگر کسی رشته ی خاصی مورد نظرشه بگه زودتر بزاریم .

  7. 7 کاربر از پست 1990- JupiteR تشکر کرده اند .


  8. Top | #7

    تاریخ عضویت
    1389,08,18
    عنوان کاربر
    کاربر حرفه ای
    میانگین پست در روز
    2.23
    محل سکونت
    پایتخت انرژی ایران
    نوشته ها
    3,011
    تشکر
    653
    سپاس شده 7,108 در 2,487 پست

    پیش فرض

    درود بر اساتید بخش.میخواستم یکم اطلاعات راجع به رشته مدیریت آموزشی بگبرم.بازار کارش چطوره؟؟؟ارزشش رو داره که براش ارشد خوند یا نه؟؟؟
    ممنون
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]


    Mainboard: GIGABYTE Ultra Durable Series GA-H97-D3H
    Cpu: Intel® Core™ i7-4790 Processor haswell
    VGA: SAPPHIRE TRI-X R9 290 4GB GDDR5 OC
    H.D.D:Seagate 1T Sata III 64MB 7200 RPM
    Memmory 1: 4G HYPERX BLU
    Memmory 2: 4G HYPERX BLU
    PSU: Corsair RM Series RM850
    Monitor: LG 2342 cinema 3D
    Case: Green X6 COUGAR
    Keyboard: MEVA
    Mouse: 6D GAMAER MOUSE DELL
    Gampad:Xbox one Wireless Controller
    OS: Windows 8.1 INTERPRISEo x64
    ADSL: HIWEB 1024 kbps


  9. 2 کاربر از پست ali_hidden تشکر کرده اند .


  10. Top | #8

    تاریخ عضویت
    1389,01,25
    عنوان کاربر
    کاربر حرفه ای
    میانگین پست در روز
    2.56
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,992
    تشکر
    1,211
    سپاس شده 15,751 در 3,797 پست

    پیش فرض

    معرفی رشته مدیریت آموزشی - مقطع کارشناسی ارشد

    لازمه پیشبرد هدفهای هر سازمان و داشتن مدیران کاردان و شایسته است و چون بهبود زمینه های شایستگی مدیران همه سازمان ها و شاغلین دیگر به بهبود آموزش در سطوح مختلف تحصیلی بستگی دارد، بنابراین نیاز کشور و سازمان آموزش و پرورش به مدیران آموزشی شایسته بیشتر احساس شده و اولویت می یابد لذا بمنظور بهبود کیفیت مدیریت در آموزش و پرورش کشور اقدام به تنظیم برنامه در سطح کارشناسی ارشد گردید تا از این طریق مدیرانی با بینش ها، شناخت ها و مهارت های لازم برای آموزش و پرورش کشور تربیت شوند.
    طول دوره تحصیل

    دوره کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی بصورت ناپیوسته ارائه میشود در این برنامه فارغ التحصیلان دوره کارشناسی مدیریت و برنامه ریزی آموزشی فارغ التحصیلان کارشناسی سایر رشته ها و علوم تربیتی به سه سال سابقه آموزشی پس از موفقیت در امتحان تخصصی (علاوه بر زبان ) و دارا بودن شرایط مذکور در آئین نام کلی کارشناسی ارشد مصوب شورای عالی برنامه ریزی به ادامه تحصیل می پردازند.
    تعداد کل واحدهای دوره کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی 27 واحد می باشد طول دوره کارشناسی ارشد حداکثر و حداقل مجاز تعداد واحدها که دانشجو می تواند یک ترم تحصیلی انتخاب نماید شرایط نیمه وقت بودن با تمام وقت بودن دانشجو، شرایط نمره قبولی در یک، شرط معدل و نیز مشروط شدن دانشجو طبق آئین نامه کلی کارشناسی ارشد شورای عالی برنامه ریزی میباشد. در این برنامه یک واحد درسی عبارتست از 17 ساعت درس نظری می باشد.


    تعداد واحدها

    تعداد کل واحدهای درسی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی 27 واحد بشرح زیر است:
    دروس اصلی 11 واحد
    دروس تخصصی 22 واحد
    پایان نامه 4 واحد
    جمع 37 واحد



    نقش و توانایی یا کارایی

    الف- شایستگی عهده دار شدن مسئولیت مدیریت آموزشی در تمام سطوح و مدارس شناخت اصول و فنون و مفاهیم مدیریت عمومی و آموزشی
    ب- شناخت عوامل روانی فرهنگی اجتماعی و تربیتی در رابطه با مسئولیت مدیریت
    ج- توانائی کاربرد روشهای مختلف تحقیق در تعلیم و تربیت
    د- مهارت در کاربرد اصول و فنون مدیریت آموزشی
    هـ - آمادگی برای ادامه تحصیلات بالاتر درجهت تامین کادر علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی

    فارغ التحصیلان مدیریت و برنامه ریزی آموزشی مسوولیتهای متفاوتی را در جامعه می توانند بر عهده گیرند از جمله :
    - مدیریت مراکز آموزشی در سطوح مختلف و کارشناس برنامه ریزی در وزارت آموزش و پرورش .




    ضرورت و توانایی

    تربیت کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی با توجه به اهداف این برنامه حائز اهمیت بوده و دلائل زیر ضرورت آنرا ایجاب می نماید.
    1- بهبود شایستگی و کیفیت مدیریت آموزشی موجود
    2- پاسخ به نیازهای اساسی به مدیران آموزشی شایسته
    3- بهبود کیفیت آموزشی از طریق استفاده از تسهیلات و امکانات آموزش مدارس
    4- به کارگیری مدیریان متعهد و متخصص به منظور و رشد بهبود نیروی انسانی موجود و استفاده بهتر از آن
    5- ایجاد روحیه مثت و امنیت شغلی در سازمان برای سازندگی و توسعه
    6- گسترش فعالیت های تحقیقاتی و بررسی های اساسی مسائل آموزش



    اطلاعات کامل مربوط به کنکور کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی

    اطلاعات مربوط به دانشگاههای سراسری
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]

    اطلاعات مربوط به دانشگاه آزاد
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]

    اطلاعات مربوط به دوره های فراگیر پیام نور
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]
    ویرایش توسط 1990- JupiteR : 25 شهر 1390 در ساعت ساعت : 02:49 قبل از ظهر

  11. 7 کاربر از پست 1990- JupiteR تشکر کرده اند .


  12. Top | #9

    تاریخ عضویت
    1388,06,31
    عنوان کاربر
    کاربر حرفه ای
    میانگین پست در روز
    0.60
    محل سکونت
    پیچ امین الدوله
    نوشته ها
    1,054
    تشکر
    1,553
    سپاس شده 4,350 در 530 پست

    پیش فرض

    با تشکر از همه دوستان
    ولی در این تاپیک
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید]

    به طور جامع و عالی و دسته بندی شدی همه ی رشته هارو توضیح داده
    به نظرم اجازه بدید کاربرا معرفی رشتشوو در اون تاپیک بخونن و اینجا فقط بحث کنن با بچه هایی که این رشته ها رو
    خوندن و به طور عملی ازش تجربه دارن و بهتر میتونن بقیه رو راهنمایی کنن و هم اینکه تاپیک خیلی ناهماهنگ نشه

  13. 4 کاربر از پست گلنار تشکر کرده اند .


  14. Top | #10

    تاریخ عضویت
    1390,06,09
    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    میانگین پست در روز
    0.64
    نوشته ها
    679
    تشکر
    115
    سپاس شده 473 در 357 پست

    پیش فرض

    درباره رشته دندان پزشکی هم مطلب بذارین

  15. 2 کاربر از پست *Faranak* تشکر کرده اند .


صفحه 1 از 31 123451126 ... آخرینآخرین

موضوعات مشابه

  1. شطرنج هم رشته دانشگاهی شد
    توسط No_1 در انجمن اجتماعی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 05 بهم 1390, ساعت : 03:39 بعد از ظهر
  2. معرفی رشته ژئوفیزیک در مقطع کارشناسی ارشد
    توسط novin در انجمن علوم زمین
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 11 خرد 1389, ساعت : 08:32 بعد از ظهر
  3. معرفی رشته های دانشگاهی(هنر)
    توسط PARVAZ68 در انجمن علم و دانش
    پاسخ ها: 21
    آخرين نوشته: 25 مهر 1388, ساعت : 08:48 بعد از ظهر
  4. معرفی رشته های دانشگاهی(ریاضی)
    توسط PARVAZ68 در انجمن علم و دانش
    پاسخ ها: 32
    آخرين نوشته: 07 مهر 1388, ساعت : 03:29 بعد از ظهر
  5. کفن و دفن هم رشته دانشگاهی شد !
    توسط razgolesorkh در انجمن اجتماعی
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: 29 خرد 1388, ساعت : 12:08 بعد از ظهر

نمایش کاربران بازدید کننده از موضوع : 528

You do not have permission to view the list of names.

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •