ارسال پاداش نقدی برای کاربر
شما در حال حمایت به صورت مهمان هستید.
مبلغ مورد نظر خود را انتخاب کنید
1000 تومان
2000 تومان
4000 تومان
6000 تومان
8000 تومان
9000 تومان
10000 تومان
مبالغ دیگر
و یا مبلغ مورد نظر خود را وارد کنید
واریز آنلاین از طریق کارت های عضو شتاب
اموزش نقد
bamilo

asiatech



نودهشتیا

نمایش نتیجه های نظرسنجی ها: ایا موافق اموزش نقد هستید؟

رأی دهندگان
92. نظرسنجی بسته شده است.
  • بله موافقم

    73 79.35%
  • بدم نمی اید همچین چیزی تو سایت داشته باشیم

    19 20.65%
  • نه به هیچ وجه!اصلا نقد دیگه چیه؟

    0 0%
صفحه 1 از 4 1234 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 34

موضوع: اموزش نقد

  1. Top | #1

    کاربر حرفه ای


    تاریخ عضویت
    مهر 1388
    نوشته ها
    2,708
    میانگین پست در روز
    1.48
    محل سکونت
    هر جا که دل انجاست
    تشکر از کاربر
    31,152
    تشکر شده 27,445 در 3,549 پست
    اندازه فونت

    پیش فرض اموزش نقد

    سلام دوز جونا
    خب طبق تاپیکی که دیروز زدم چرا بخش نقد انقدر سوت وکور شده؟با بچه ها
    می خواسیتم بدونیم چرا بخش نقد انقدر سوت وکور شده که با یه سری از بچه ها به بحث نشستیم و این بحث به دو نتیجه رسید(البته از نظر من!)1.ترس بچه ها از نقد کردن که نویسنده مربوطه ناراحت نشه!(که این برمی گرده بیشتر به کتابای کاربران)2.(که مهمترین دلیل هست)عدم اگاهی بچه ها از چگونگی نقد کردن که اصلا نقد حرفه ای چیه وبر چه اساسی باید نقد کنیم!بنابراین من و هم اسم جونیم(اون یکی پردیس بلا)تصمیم گرفتیم از عزیزانی که در این زمینه تخصص دارن و میتونن کمکمون بخوایم این کار رو به ما اموزش بدن من امروز بایکی از همین عزیزان صحبت کردم و قرار بر این شد که اگه بشه و بقیه عزیزان موافقت کنن این کار به صورت گروهی وچند نفره باشه یعنی یه گروه متخصص به ما این کار رو اموزش بدن ولی از اونجایی که این عزیزان دارن انرژی و وقت میزارن و از طرف دیگه بحث نقد که میاد چه توی تاپیک ها چه توی دو مسابقه ای که برگزار شد استقبال اصلا خوب نیست تصمیم گرفتیم که اول از بچه ها بپرسیم که ایا اصلا مایل به این کار هستین یانه؟اصلا نظرتون در این باره چیه؟که اگه استقبال مثل همیشه خوب نبودما اصلا طرف این کار نریم.فقط یه چیزی دوستانی که امادگی خودشون رو اعلام میکنن و میخوان شرکت کنن در عمل هم واقعا شرکت کنن منظورم اینه که توی نظر سنجی و بحث میان میگن ما هستیم بعد ببینیم توی عمل و تاپیک اصلی قو هم نمی پره!باشد که این کار این بخش بینوا رو از مگس پرانی در اوردخب حالا به قول مستر بلا می ریم که داشته باشیماستارتش از من بود بقیه ش دست خودتونه
    پ.ن:این لینک یه گروه منتقده که مال خانم داوودیه و سما جون زحمتش رو کشیدند
    http://www.forum.98ia.com/group581.html
    گرچه من هنوز میگم تو سایت باشه بهتر تا گروه توی گروه بخوایم بزاریم خیلی شلوغ میشه!ولی بازم میل خودتونه
    ویرایش توسط paradise : 1390,06,01 در ساعت ساعت : 10:26
    زندگی باور میخواهد ان هم از جنس امید که اگر سختی راه به تو یک سیلی زد یک امید قلبی به تو گوید که خدا هنوز هست.....

    رمانای پیشنهادی من:
    رسوب
    خالکوبی..
    ضربان
    اسطوره
    بادلم عجین شده ای
    بانوقصه
    رایحه ممنوع
    فرستاده


  2. Top | #2

    مدیر بخش کتاب


    تاریخ عضویت
    خرداد 1388
    نوشته ها
    18,431
    میانگین پست در روز
    9.42
    محل سکونت
    021
    تشکر از کاربر
    88,601
    تشکر شده 420,162 در 26,740 پست
    حالت من
    Sepasgozar
    اندازه فونت

    Wink

    به نظرم یه تعریف علمی باشه بهتره !
    اینو میذارم طولانیه اما جالبه ... بخونید نظرتونو بگید

    نقد در لغت به معنی ((بهین جیزی بر گزیدن )) ( تاج المصادر زوزنی: ص ۵ ) و نظر کردن در دراهم تا در آن به قول اهل لغت سره را از ناسره باز شناسد . معنی عیب جویی نیز که از لوازم (( به گزینی )) است ظاهرا هم از قدیم در اصل کلمه نقد مستتر بوده است و لذا از دیر باز این کلمه در مورد شناخت محاسن و معایب کلام به کار رفته است ، چنانکه آن لفظی هم که امروز در فرهنگ اروپایی جهت این معنی به کار میرود در اصل به معنی رای زدن و داوری کردن است و شک نیست که رای زدن و داوری کردن درباره ی نیک و بد امور و سره و ناسره ی آنها مستلزم معرفت درست و دقیق آن امور است . (زرین کوب ، ۲۲:۱۳۷۴)

    معنی انتقاد عبارت است از اعمال قضاوتی منفی که بویژه در مورد شیوه های سلوک ، ادبیات یا محصولات فرهنگی بطور عام صورت میگیرد . بررسی انتقادی متون مذهبی ، فعالیتی بود که به عنوان نوعی حربه ی مناقشات دینی در جریان اصلاح مذهبی نشو و نما یافت . در آن هنگام نقد متون انجیلی ،به منزله ی قضاوتی منفی اما عینی در باب عمل و احکام دستگاه روحانی در نظر گرفته می شد . غرض از انتقاد ، کشف مفرو ضات مستتر و بر ملا کردن بطلان دعاوی حجیت آن مفروضات ، و همچنین بطور ساده پیدا کردن غلط ها و اشتباهات بود.... هگل تاریخ بشر را به منزله ی پیشرفت اگاهی او در نظر می گرفت و عقیده داشت که این خود اگاهی قیود موجود اجتماعی را دائما دگرگون میکند و پیوسته در حدود آن فراتر میرود . پس در فلسفه ی هگلی انتقاد چیزی بیشتر از قضاوت منفی بحساب آمد و نقش مثبت کشف و بر ملا کردن اشکال موجود معتقدات بخاطر تقویت تعالی انسانها در جامعه به آن داده شد . ( آبرکرامبی ،۹۷:۱۳۷۰)

    در نظر مارکس مفهوم انتقاد تنها بطور ساده نوعی قضاوت ذکاوت آمیز منفی در باب دستگاه های اید ئو لوژیکی اندیشیده نبود ، بلکه فعالیتی بود که صفات عملی و انقلابی داشت . مارکس ... بنای بسط این عقیده را گذاشت که انتقاد فلسفی برای آنکه موثر باشد لازم است به صورت ابزاری متعلق به طبقه کارگر در مبارزه ی انقلابی او بر ضد بورژوازی در آید . لذا انتقاد در مفهوم مارکسی آن با پراکسیس ملازمه پیدا کرد و این ببدان معنا ست که انتقاد هوشمندانه تنها ضمن فعالیت انسانها در جامعه میتواند فعالیت کامل پیدا کند . ( همان : ۹۷ )

    نظریه پردازان مکتب انتقادی برداشت عمیق تری از مفهوم انتقاد در شکل هگلی آن را ارائه نمودند . از نظر آنها مشرب انتقادی باید خصلت " از خود انتقاد کنندگی " نیز داشته باشد .

    ● نقد به عنوان یک مهارت اجتماعی :

    از آنجائیکه انسان موجودی پرسش گر و اندیشه ورز است و همین ویژگی موجب خلق شمار انبو هی از آثار فکری و فرهنگی در طول تاریخ شده است . آثاری به وسعت و گوناگونی اسطوره ها ،جادوگریها،هنرها،اشعار،دا ستان هاو افسانه ها تا آموزه های دینی ،اخلاقی ، حقوقی ارزشها و هنجار ها و از ابزار و ادوات زندگی گرفته تا نمادها و معنی های آنها و در راس همه ی آنها زبان جملگی دستاورد های پر سشگری و اندیشه ورزی بشر برای حل مسائل و مشکلات خود بوده که همچنان ادامه دارد و هیچ گاه از حرکت باز نمی ایستد .

    بی شک آنچه که موجب تداوم جریان خلاقیت و آفرینش فکری ، هنری و فنی مدام و مستتر شده ،همانا روحیه نقادی و انتقاد است. روحیه ای که بدون تردید معطوف به بهبود امور است . و از این روست که هرگز اجازه نمی دهد انسان به وضع موجود رضایت دهد و دست روی دست بگذارد .

    نقد و انتقاد موجب پویایی جامعه ی بشری و موتور حرکت جوامع است و اساساً به خاطر همین خصلت بشری است که ما در بررسی پدیده های انسانی و اجتماعی از تاریخ کمک میگیریم . تاریخ سیر حرکت جوامع و تغییر تحولات آنها را به می نمایاند و خاستگاه و رستنگاه جایگاهی که اکنون در آن سر می کنیم به ما باز می نمایاند .

    با وجود وقوف و اذعان اغلب و یا شاید همه ی انسانهای با عقل و سلیم و درک متوسط به ثمرات نقد ، معهذا شاهد رویگردانی شمار کثیری از افراد در جامعه از نقد و نقادی میباشیم . این خود نوعی آسیب و مسئله ی اجتماعی و فرهنگی قلمداد می شود که به تبع آن بسیاری از مسائل و مشکلات را در جامعه پدید می آورد . از اینروست که باید به اهمیت نقد و نقادی توجه بیشتری شود و به عنوان یک مهارت اجتماعی در کنار دیگر مهارت ها مانند تفکر،استدلال ،بیان نظرات ، گفتگو ، همدلی ،مباحثه و ... در جریان اجتماعی شدن ، در افراد درونی شود.

    باید همگی بپذیریم که نقد موجب شکوفایی جامعه است. هر کس ما را نقد کند بزرگترین خدمت را به ما نموده و هر کس که از بیان نواقص و معایب ما خودداری کند و یا آنها را لاپو شانی نماید و بدتر از آن اگر تملق گویی نماید ، به ما خیانت بزرگی نموده است . اگر نقد کردن لطف است لذا نباید صرفاً از دیگران انتظار لطف و عنایت داشته باشیم بلکه ما نیز باید آنها را مورد لطف و محبت و عنایت خود قرار داده و آنها را نقد کنیم .

    البته برخی گمان میبرند که نقد ، قضاوتی منفی است ( همچنان که در برخی تعاریف ذکر شد ) اما واقعیت این است که نقد به معنای وارسی و کنکاش در ویژگیها و خواص چیزی میباشد که در این صورت هم ابعاد و سویه های مثبت و مفید و هم جنبه های منفی بیان می شود. نکته ی دیگر درخصوص این است که برخی نقد را به دو دسته نقد سازنده و نقد مخرب تقسیم می کنند ، که به گمان نگارنده اگر چیزی از جنس نقد بخواهد باشد باید حتما سازنده باشد و اساساً بیان عبارت مرکب نقد مخرب پارادوکسیکال است و مانند این است که بگوییم مربع سه ضلعی .

    آنچه که مخرب است دیگر نقد نیست بلکه میتوان امر دیگری مانند دروغ ، بهتان ، تهمت ، ناسزا و ... باشد .

    ● برخی اصول نقد :

    اصولی که باید در نقد رعایت کرد به نظر نگارنده به قرار زیر است :

    ۱) معطوف به بهبود امور باشد .

    ۲) از سر خیر خواهی باشد .

    ۳) توام با ارائه اصلاحات پیشنهادی و یا راه حل باشد .

    ۴) توام با ذکر آثار و جنبه های مفید در کنار جنبه های منفی باشد .

    ۵) منتقد خود و نقد خود را نیز نقد و ارزیابی نماید .

    ۶) همراه با استدلال و سند و مدرک باشد .

    ۷) متحجرانه و انعطاف ناپذیر نباشد .

    ۸) واضح و روشن باشد . مبهم ، مغلق و پیچیده نباشد به طوریکه نیاز به مفسر داشته باشد . این اصل در مورد همه ی آثار علمی و آموزشی صدق میکند. کتب درسی باید به شیوه ساده و روشن و بدور از ابهام تالیف شوند .

    ۹) احساسی و ایدئولوژیکی نباشد . به این معنا که پیش فرض آن بر نادرست بودن امر مورد نقد قرار نگیرد . به عبارت دگر منتقد نباید جانبداری ایدئولوژیکی خود را در امر انتقاد دخالت دهد .

    ۱۰) آزمون پذیر و عمومی باشد . به طوریکه دیگران هم بتوانند با استفاده از همان روش و ابزار به همان نتایج مطرح در انتقاد دست یابند . به عبارت دیگر مهمل و بی معنی نباشد .

    و...

    ● چه کسی می تواند نقد کند ؟

    آیا هر کسی میتواند هر چیزی را نقد کند ؟ مثلا آیا من میتوانم سمفونی بتهوون را نقد کنیم . منی که در موسیقی دانش ، تجربه و تبحری ندارم ؟ آیا من میتوانم آثار سینمایی فیلم سازان معروف را نقد کنم ؟ آیا من می توانم کتابی در زمینه ی خواص میوه جات و سبزی جات نوشته شده است اظهار نظر تخصصی نمایم ؟ بی شک پاسخ این سوالات منفی است . واضح است که منتقد باید خود در زمینه ای که نقد میکند دارای تخصص و تجربه و دانش در خوری باشد که ما او را به عنوان دارو و ارزیاب بپذ یریم و داوری و رای زنی او را قبول کنیم .

    ● انواع نقد

    ۱) نقد تاریخی که خود به دو بخش الف)نقد درونی ب)نقد بیرونی تقسیم می شود.

    در این نوع نقد که در ارتباط با نقد اسناد و مدارک و متون تاریخی استفاده می شود ، عمدتا دو نوع سوال مطرح می شود.

    الف) سند و مدرک و یا کتاب مورد بررسی چقدر اصلی و واقعی است و جعلی نیست ؟ این سوال ناظر به نقد درونی است. اگر بخواهیم این نقد را در خصوص کتب درسی مطرح کنیم،باید بگوییم که نویسنده کتاب مورد بررسی تا حد اعتقادات واقعی خود را بیان کرده است.آیا این مطالب واقعا عقاید خود نویسنده است یا اینکه وی ناگزیر از نوشتن این مطالب بوده است؟

    ب)سند یا مدرک مورد بررسی تا چه حد حقیقت را بیان می کند؟ در این سوال صرف نظر از اینکه سند واقعی است و جعلی نیست ، این پرسش مطرح می شود که چقدر گزارش و روایت درستی از واقعیت را بیان می کند؟

    به عنوان مثال اگر بخواهیم کتابی تاریخی منتسب به سید رضی که در زمینه ی عاشورا نوشته شده است را مورد بررسی قرار دهیم،این دو سوال مطرح می شود ؟

    الف)آیا این کتاب واقعا متعلق به سید رضی است؟آیا این سند جعلی نیست؟

    ب)اگر ثابت شود که سند اصلی است ، باز این سوال مطرح می شود که آیا سید رضی روایت معتبر و صحیحی از واقعه عاشورا ارائه نموده است یا اینکه حقایق تاریخی را تحریف نموده است؟

    نقد تاریخی در زمینه کتب درسی در بیشتر رشته های علوم انسانی بویژه تاریخ می تواند راهگشا باشد.

    ۲) نقد فنی که خود به دو بخش نقد صوری و نقد محتوایی الفاظ و معانی تقسیم می شود.

    در نقد صوری شکل و ساختار جملات و شیوه نگارش و میزان رعایت قواعد و دستور زبان مورد توجه قرار می گیرد. همچنین در این شیوه از نقد به بررسی میزان رعایت اصول منطق در استدلال قیاسی و یا استنتاج فرضی قیاسی توجه می شود.باید توجه داشت که از مقدمات خاصی نتیجه خاصی می توان گرفت لذا باید ساختار استدلال و گزاره های منطقی تابع قواعد گفتار منطقی باشد.

    ۳) نقد اخلاقی :در نقد اخلاقی مطالب کتاب با موازین اخلاقی سنجیده می شود ، اینکه این مطالب تا چه حد اخلاقیات را تعمیق و ارتقا می بخشد و یا بالعکس موجب تزلزل موازین اخلاقی در جامعه می گردد.

    ۴) نقد اجتماعی :در نقد اجتماعی عمدتا دو موضوع مورد توجه قرار گیرد :

    الف)تالیف کتاب تا چه حد متاثر از شرایط اجتماعی بوده و زمینه های اجتماعی آن چیست؟

    ب)کتاب مورد نظر چه پیامد ها و تاثیراتی بر جامعه دارد ؟

    ۵) نقد روانشناختی:در نقد روانشناختی جریان باطنی و احوال درونی نویسنده مورد توجه قرار می گیرد.دراین شیوه قدرت ترکیب و تخیل و ذوق و استعداد وی در تدوین کتاب مورد توجه قرار می گیرد.

    ۶) نقد توصیفی(طبیعی): این نقد که متکی و مبتنی بر روشهای علوم طبیعی است به نقد طیبعی نیز مشهور می باشد. در این روش با استمداد از روش های کمی و آماری به طبقه بندی ،توصیف،ایضاح موارد مبهم و در برخی موارد به احتجاج در باب پاره ای از مطالب آن توجه دارد.

    ۷) نقد تطبیقی: در این روش کتاب مورد بررسی با کتاب های مشابه درطول زمان و یا در مناطق دیگر که حتی به زبانهای دیگر نوشته شده است مورد مقایسه قرار می گیرد و از این طریق مورد نقد قرار می گیرد.

    برای نقد کتب درسی به روش تطبیقی می توان آنها را با کتبی که سالهای قبل تالیف شده بود و مدتی تدریس گردید و همچنین با کتبی که در سایر کشور ها در این رشته و برای همان گروه سنی نوشته شده و مورد تدریس و آموزش قرار می گیرد مقایسه نمود.

    ۸)نقد کتب از منظر علوم ارتباطات

    اگر بخواهیم از منظر علوم ارتباطات به کتاب به عنوان یک وسیله ارتباط جمعی نظر کنیم و بخواهیم از این زاویه آن را مورد نقد و بررسی قرار دهیم باید به نکات زیر توجه کنیم:

    ۱) انطباق و سازگاری کتاب با قدرت درک و فهم و نیازهای مخاطبان

    ممکن است با قدرت درک و فهم آنها متناسب باشد اما نیاز آنها را تامین نکند.

    ممکن است نیاز آنها را مورد عنایت قرار داده باشد اما با فهم و درک آنها متناسب نباشد.

    ۲) مطالب کتاب سو گیری (Bias) نداشته باشد ،در این خصوص معمولا از دو نوع سو گیری صحبت بیان می آید، الف)سوگیری دانشی :که فرستنده پیام به علت فقدان دانش صحیح و کافی مطاب نادرست و نا صحیحی نوشته است و ب)سوگیری گزارشی :که حکایت از این امر دارد که فرستنده پیام واجد دانش کافی و درست می باشد اما از بیان حقیقت سرباز زده است.این نوع سو گیری معمولا به سیاستمداران نسبت داده می شود .و کتب درسی علوم انسانی مانند جامعه شناسی ،تاریخ،روانشناسی،معارف و ادبیات بدور از این بد گمانی ها و انتقادات نیستند .

    ۳) باز خورد و پیامد های کتاب ،آیا مورد اقبال و توجه مخاطبان بوده یا نه.آیا معلمان و دانش آموزان به طور کلی از کتاب استقبال نموده اند ،احساس خوبی نسبت به آن دارند یا از آن تنفر دارند. در این خصوص استفاده از جذابیت های بصری و تصویری ،رنگ های متنوع،استفاده از مطالب متنوع و جذاب موجب جلب و جذب دانش آموزان و معلمان به کتاب می شود.

    ۴) اعتماد پذیری پیام:

    ویژگی بسیار مهمی که باید در پیام وجود داشته باشد تا مورد پذیرش و جلب توجه مخاطبان قرا گیرد ،صداقت در مطالب تالیف شده است به این معنا که حقیقت و واقعیت به روشنی بیان شود.به گیرنده و خواننده اعتماد شود و مسائل با او در میان گذاشته شود.در این صورت است که اعتماد او جلب می شود اعتماد پذیری (Credibility) یکی از مهمترین ویژگی های یک پیام موثر است.

    ۹) نقد از منظر اعتبار سنجی Validity

    از این منظر که بیشتر به منظور سنجش میزان اعتبار ابزار تحقیق بوی ژه پرسشنامه مورد استفاده قرار می گیرد ، چند نوع پرسش و یا نقد به شرح زیر مطرح می گردد .

    الف ) نقد صوری : به بررسی شکل، صورت و فرم مطالب مندرجات کتاب و نحوه نگارش و جمله بندی آن توجه می کند.

    ب ) نقد محتوایی : به بررسی میزان اعتبار مطالب و محتوای نوشته شده در کتاب می پردازد .

    ج) نقد تجربی یا وابسته به معیار : می توان هم به داوران مراجعه نمود و هم می توان به یک ملاک عینی و تجربی متوسل شد و نتیجه بدست آمده از وسیله مورد بررسی را با آن ملاک مقایسه کرد.

    به عنوان مثال اگر دانش آموزی تحقیقی انجام دهد و با ارائه آن تحقیق در کلاس به صورت کنفرانس نشان دهد که موضوع مورد تحقیق را بدرستی مورد مطالعه و شناسایی قرار داده و از قدرت تجزیه و تحلیل خوبی در مورد آن برخوردار است اما مطلب مرتبط با آن را در کتاب درسی آمده و او مورد مطالعه قرار داده ولی نتوانسته است آن را یاد بگیرد ، نشان از آن دارد که مطالب کتاب در این خصوص از اعتبار تجربی برخوردار نیست.

    د) نقد سازه ای : به بررسی میزان اعتبار مبانی نظری کتاب و همچنین ساز گاری درونی عناصر بکار رفته برای تبیین تئوریک مسئله توسط آن می پردازد .

    سئوالات مطرح در نقد کتاب :

    ۱) این کتاب چیست؟

    ۲) این کتاب برای چیست ؟ چه اهدافی را دنبال می کند؟

    ۳) این کتاب برای کیست ؟

    ۴) این کتاب در شرایطی تالیف شده است؟

    ۵) نویسنده کتاب کیست ؟ احوال و افکار و روحیات او چگونه است ؟

    ۶) این کتاب چقدر با حقایق معتبر و متقن علمی منطبق است ؟

    ۷)در کتاب تا حد اصول نگارش و قواعد زبانی رعایت شده است ؟

    ۸) این کتاب چه اثراتی بر جای گذاشته است ؟

    ۹) تا چه میزان از کتاب استقبال شده است ؟

    ۱۰) آیا این کتاب از ویژگی های بدیع و تازه برخوردار است ؟

    ۱۱) مطالب و محتوای کتاب تا چه حد با هم سازگاری دادر ؟

    ۱۲) عناوین و تیترهای کتاب با مطالب مربوط به آنها چدر منطبق است ؟

    ۱۳) کتاب چقدر به حل مسائل زندگی روزمره کمک می کند ؟

    ۱۴) در کتاب چقدر از معیار های زیبایی شناختی پیروی شده است ؟

    ۱۵) کتاب با اصول و معیار های اخلاقی تا چه حد انطباق دارد ؟ آیا نکات غیر اخلاقی در کتاب وجود دارد ؟
    اگر می خوهید رمان ِ خود را در انجمن قرار دهید و بلد نیستید... کلیک کنید!
    برای آگاهی از قوانین بخش کتاب... کلیک کنید!
    جهت اطلاع از قوانین بخش نقد و نحوه ی گذاشتن تاپیک نقد... کلیک کنید!

    هر سوالی از بخش کتاب دارید، ابتدا تاپیک های بالا رو بخونید و اگر جواب خود را نیافتید به یکی {فقط یکی!} از مدیران ِ بخش، پیام خصوصی بزنید!
    نکته یِ مهمِ بخشِ تایپ:
    رمان هایِ فاقدِ خلاصه یِ مناسب، تایید نمی شود!



  3. Top | #3

    کاربر حرفه ای


    تاریخ عضویت
    فروردین 1389
    نوشته ها
    2,673
    میانگین پست در روز
    1.62
    محل سکونت
    Iran
    تشکر از کاربر
    14,423
    تشکر شده 15,947 در 2,457 پست
    اندازه فونت

    پیش فرض

    به به سلام به همگی منم اومدم.

    بچه ها ممنون از همکاری تون امیدوارم واقعا اینبار مرد میدون باشیم. بتونیم تو این زمینه موفق باشیم.به نظر من نقد فراتر از اسمش کاربرد داره حتی میشه زندگی خودمون رو هم به نقد بشینیم. نقاط . مثبت ش رو بشناسیم و نقط منفی ش رو بر طرف کنیم.

    پس خیلی کاربردی بشتابید وشرکت کنید در نظر سنجی











  4. Top | #4

    مترجم نودهشتیا


    تاریخ عضویت
    تیر 1390
    نوشته ها
    769
    میانگین پست در روز
    0.63
    محل سکونت
    تهران
    تشکر از کاربر
    9,989
    تشکر شده 15,350 در 925 پست
    اندازه فونت

    پیش فرض

    منم کاملا موافقم و خوشحال میشم بتونم تو این زمینه کمی پیشرفت کنم! اینطوری هم به خودمون کمک کردیم هم به کسایی که اینجا کتاب مینویسن ... شاید اینجوری کیفیت کتابها بالاتر بره!


  5. Top | #5

    همکار بخش آموزش


    تاریخ عضویت
    آبان 1388
    نوشته ها
    6,504
    میانگین پست در روز
    3.58
    محل سکونت
    استان مرکزی
    تشکر از کاربر
    83,152
    تشکر شده 68,844 در 7,417 پست
    حالت من
    Sepasgozar
    اندازه فونت

    پیش فرض

    ممنون پردیس عزیز .من تا اومدم به نظر سنجی رای بدم تاپیکش برام بسته شد چرا؟؟؟!!!!،پس اینجا میگم موافقم.(دوباره امتحان می کنم.)
    اما منم ازاون افرادی هستم که فکر میکنم در هر تاپیک برای نقدی میگم خوب بود یا بد بود.ولی اگر کتاب رو جدید خونده باشم میتونم یه نقد کوچولو بکنم ویا اظهار نظری داشته باشم هرچند که ممکنه اساسی نباشه.خب این جا یاد میگیریم که چگونه نقدی بشه ،سازنده تر است.(مثلی است که میگن سرونه پیری معرکه گیری،حالا شده من.که میخوام یاد بگیرم نقد کردن رو.)
    به قول پردیس (دوست جونی)نقد میشه در همه زمینه های کاریرد داره که ما میگیم تراز گرفتن از خودمون که نکات مثبت ومنفی رفتاری وخیلی چیز های دیگه رو یاد می گیریم .
    پس بشتابید برای هرچه بهتر شدن در هر زمینه ای.
    ویرایش توسط azam 24 : 1390,05,31 در ساعت ساعت : 21:32
    خدا آدم ها را به دلیلی به زندگی شما وارد ،
    وبه دلیلی بهتر از زندگی تان خارج می کند.

    هرلحظه سپاس
    آموزش

    رمان تولد یک پروانه | آلاشین کاربر انجمن

    من خیال می کردم | haniyehhhh کاربر انجمن
    توجه:
    نوشتن کلمه های...مرسی،ممنون،خوب بود،عالی بود ،
    شکلک تنها،فکر کنم خوشمزه باشه،دوست دارم درست کنم اسپم حساب میشه.اخطار می گیرید.

    اطلاعيه بخش آموزش
    لیست منوی آشپزی وشیرینی پزی
    کانال آموزشی آشپزی
    منوی نودهشتیا (آموزش متفرقه)



  6. Top | #6

    کاربر حرفه ای


    تاریخ عضویت
    مرداد 1389
    نوشته ها
    1,162
    میانگین پست در روز
    0.76
    محل سکونت
    زیر سقف تهرون
    تشکر از کاربر
    16,796
    تشکر شده 4,896 در 1,810 پست
    اندازه فونت

    پیش فرض

    والا منم موافقم راستی سرکار خانم داوودی لطف کردن گروهی رو درست کردن جهت اموزش نقد بهتره به ایشون هم این خبر رو بدیم
    سرخ تر ، سرخ تر از بابک باش:
    روح بابک در تو
    در من هست
    مهراس از خون یارانت ، زرد مشو
    پنجه در خون زن و بر چهره بکش
    مثل بابک باش
    نه
    سرخ تر ، سرخ تر از بابک باش
    دشمن
    گرچه خون می ریزد
    ولی از جوشش خون می ترسد
    مثل خون باش
    بجوش
    شهر باید یکسر
    بابکستان گردد
    تا که دشمن در خون غرق شود
    وین خراب آباد
    از جغد شود پاک و
    گلستان گردد

    (خسرو گلسرخی)


  7. Top | #7

    کاربر حرفه ای


    تاریخ عضویت
    بهمن 1387
    نوشته ها
    4,788
    میانگین پست در روز
    2.28
    محل سکونت
    ایران
    تشکر از کاربر
    25,563
    تشکر شده 55,086 در 5,868 پست
    حالت من
    Movafagh
    اندازه فونت

    پیش فرض

    خیلی خوبه ولی من هنوز پیشنهادمو تکرار می کنم که در گروهی که خانم داودی زدند آموزش ببینیم و در بخش کتاب آموزشهامون را عملی کنیم .

    خوشبختی تو قلب آدماست

    ...

    شرطبندی یه رمان قوی و جذاب
    کتابهای خوب باید دیده شوند | اسطوره را با فشردن کلید قلبی شکل از اینجا توصیه کنید !

    رمان روزگار وصل | ریحان 33 کاربر انجمن
    رمان صفورا | خانومی کاربر انجمن





  8. Top | #8

    همکار بازنشسته


    تاریخ عضویت
    بهمن 1389
    نوشته ها
    3,176
    میانگین پست در روز
    2.35
    محل سکونت
    هنوز در سفرم...
    تشکر از کاربر
    28,997
    تشکر شده 25,784 در 5,212 پست
    حالت من
    Khoshhal
    اندازه فونت

    پیش فرض

    خب من توی نقد رمان هایی که خونده باشم شرکت می کنم حتما.اما شما یک امکان رو از قلم انداخته بودید و اونم اینه که شاید یک نفر اون کتاب رو نخونده باشه...حقیقتش من چند وقتیه کمتر می رسم رمان بخونم و بیشتر باید روی کتاب های تخصصیم تمرکز بذارم برای همینه که در مورد کتابایی که هنوز نخوندم نمی تونم نظری بدم.البته کتابایی رو که خوندم حتما شرکت هم می کنم.مثل دالان بهشت که با وجودی که اون موقع تازه وارد سایت هم شده بودم چون کتاب رو عمیقا و چند بار مطالعه کرده بودم با اعتماد به نفس بسیار (!) رفتم و یه عالمه نقد نوشتم براش.
    اما درباره کلیت تاپیک البته که موافقم و پایه ام شدیدا!واقعا نیاز هست که توی سایتی که محوریتش کتاب و کتاب خوانیه درباره نقد هم بحث بشه و آموزش های لازم در اختیار کاربران قرار بگیره تا کتاب خوندنمون از صرف وقت گذرانی خارج بشه.اینطوری بهتر می تونیم لایه های پنهان یک رمان رو تفکیک کنیم و درش بیشتر تعمق کنیم,قدرت تمیزمون بین رمان خوب و بد بالا می ره و خلاصه اینکه بهتر و مفید تر می تونیم از یک کتاب استفاده ببریم.نقد حتی اگر خیلی هم حرفه ای نباشه می تونه کمک کنه تا با دیدگاه تازه ای نسبت به یک اثر آشنا بشیم که ممکنه به فکر خودمون نرسیده و در نتیجه درکمون وسیعت و دیدمون باز تر میشه(البته نقد غیر مغرضانه رو میگم) حالا چه شود اگر یک آشنایی همگانی با نقد اصولی توی سایت به وجود بیاد.

    نقل قول:
    نوشته اصلی توسط sama33
    خیلی خوبه ولی من هنوز پیشنهادمو تکرار می کنم که در گروهی که خانم داودی زدند آموزش ببینیم و در بخش کتاب آموزشهامون را عملی کنیم .

    سلام سما جان.من نمی دونستم همچین گروهی وجود داره...اگر هست که خیل عالیه!کاش بیشتر روش کار میشد و تبلیغ می شد تا همه باهاش آشنا می شدن...
    ویرایش توسط ستاره ملک : 1390,05,31 در ساعت ساعت : 21:54
    یادت هست وقتی خدا داشت بدرقه ات می کرد بهت چی گفت؟ : «جایی که میری مردمی داره که می شکننت، نکنه غصه بخوری! من همه جا باهاتم، تو تنها نیستی ! تو کوله بارت عشق میذارم که بگذری، قلب میذارم که جا بدی، اشک میدم که همراهیت کنه، ... و مرگ که بدونی بر می گردی پیشم.»



    ترانه های پیشنهادی من (لیست ترانه های امضام)| (ترانه ی پیشنهادی ویژه ی پاییز) :
    دانلود : پاییز آمد...

    پیشنهاد می کنم حتما دانلودش کنید...من که پاییزم بدون این سرود نمی گذره! خودتون گوش کنین متوجه میشید چی میگم...

    اگر هم دوست داشتین بعدش بیاین تو گروه و نظرتون رو بگین.



  9. Top | #9

    کاربر حرفه ای


    تاریخ عضویت
    مرداد 1389
    نوشته ها
    1,620
    میانگین پست در روز
    1.06
    محل سکونت
    زير گنبد كبود
    تشکر از کاربر
    34,667
    تشکر شده 10,878 در 2,035 پست
    حالت من
    LEH
    اندازه فونت

    پیش فرض

    واي پرديس جون اگه بشه كه خيلي خوب ميشه. منم مثل همه دوستان دوست دارم كه نقد كتاب رو به صورت حرفه اي و اصولي ياد بگيرم.
    حقيقتش علت اصلي كه تو نقد خيلي شركت نمي كنم هم همينه. چون اصلا بلد نيستم نقد كنم.
    نقل قول نوشته اصلی توسط sama33 نمایش پست ها
    خیلی خوبه ولی من هنوز پیشنهادمو تکرار می کنم که در گروهی که خانم داودی زدند آموزش ببینیم و در بخش کتاب آموزشهامون را عملی کنیم .
    خيلي خوبه سما جون. من كه نمي دونستم همچين گروهي هم داريم. لينك گروه رو بي زحمت ميدي؟ يا لااقل اسم گروه چيه؟ چون من سرچ كه كردم يه گروه براي نقد كتاب بود كه مخصوص بچه هاي ماهنامه بود

    برهنه ات میکنند تا بهتر شکسته شوی…. نترس گردوی کوچک !
    آنچه سیاه میشود روی تو نیست ، دست آنهاست …


  10. Top | #10

    کاربر حرفه ای


    تاریخ عضویت
    بهمن 1387
    نوشته ها
    4,788
    میانگین پست در روز
    2.28
    محل سکونت
    ایران
    تشکر از کاربر
    25,563
    تشکر شده 55,086 در 5,868 پست
    حالت من
    Movafagh
    اندازه فونت

    پیش فرض

    این نقل قول پسته خودمه پردیس جان اگر امکانش هست تو پست اول آدرس گروه را بذارین ممنون

    نقل قول نوشته اصلی توسط sama33 نمایش پست ها
    پیشنهاد می کنم برای کلاس نقد از گروه زیر استفاده کنیم :
    http://www.forum.98ia.com/group581.html

    و برای انجام تمرینها و تکالیف کلاس در بخش نقد کتابها شرکت کنیم به اینصورت که در گروه آموزش ببینیم و در بخش کتاب آموزشهامون را بصورت صحیح عملی کنیم اینجوری هم بعد از مدتی بخش نقد رونق پیدا می کنه هم تعدادی علاقمندهستیم که دیگه میتونیم بگیم منتقدم هستیم


صفحه 1 از 4 1234 آخرینآخرین

موضوعات مشابه

  1. اموزش تار یا سه تار؟/
    توسط 2st man khoda در انجمن راهنمای کار و زندگی
    پاسخ ها: 10
    آخرین نوشته: 1390,11,05, ساعت : 05:21
  2. اموزش خط.......
    توسط Star-Crossed-Lover در انجمن آموزش های متفرقه
    پاسخ ها: 14
    آخرین نوشته: 1389,06,04, ساعت : 07:22
  3. اموزش گام به گام یک میز جنگلی
    توسط mahnameh در انجمن دکوراسیون و مبلمان
    پاسخ ها: 0
    آخرین نوشته: 1389,05,11, ساعت : 19:34
  4. اموزش یا شکنجه؟
    توسط targol در انجمن جالب و خنده دار
    پاسخ ها: 14
    آخرین نوشته: 1389,03,24, ساعت : 17:43

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •