بازگشت   نودهشتیا > درسی و دانشجویی > علم و دانش > دانشگاهها

 
 تبلیغات 
عصر پادشاهان
ارسال موضوع جدید  پاسخ
 
ابزارهای موضوع جستجو در موضوع نحوه نمایش
قدیمی ۲ آبان ۱۳۸۹, ۱۰:۳۹ بعد از ظهر   #1 (لینک مستقیم)
همکار بازنشسته
 
SaRa آواتار ها
 
بدون امتیاز  0 امتیاز     
پیش فرض معرفی نظام آموزشی آلمان

تحصیلات پایه

آموزش ابتدایی در اکثر استانها ، باستثناء مدارس برلین و براندِنبرگ (6 سال)، 4 سال بطول میانجامد. سیستم آموزش در مدارس متوسطه (کلاس 7/5 تا 13/12) به رشته های گوناگون تقسیم میشود و به فارغ التحصیلان هردوره مدرک رسمی اعطاء میگردد. برنامه تحصیلی هنرستانها (کلاس 11/10 ببالا) به اخذ گواهینامه تحصیلات عمومی میانجامد. نظام آموزش عمومی و حرفه ای شامل دبیرستانهای عمومی، مدارس ویژه معلولین و عقب افتادگان ذهنی و هنرستانهای تمام وقت و پاره وقت (کلاس 11/10 ببالا) است. مدارس متوسطه عمومی برای تامیین خدمات آموزش اجباری به 4 گروه تقسیم شده است. حوزه فعالیت (تک دوره ای یا چند دوره ای بودن) دبیرستانها توسط مراجع استانی تعیین میشود. تحصیلات متوسطه جزو نظام آموزش اجباری بشمار میرود و برای همگان رایگان است. کتب و سایر ملزومات بطور رایگان یا بصورت امانتی در بین محصلین توزیع میشود. از کلاس 10 ببالا، محصلین کم بضاعت از انواع و اقسام مساعدتها (بورسیه) بهره مند میگردند.
تحصیلات عالی

مراکز آموزش عالی دولتی و خصوصی به 3 گروه – دانشگاه و مراکز آموزش عالی دانشگاهی (مدارس عالی فنی/ دانشگاههای فنی ، مدارس تربیت معلم )، کالج هنر و موسیقی و دانشگاههای علوم کاربردی - تقسیم میشود. از دهه 90 میلادی، ساختار برنامه های تحصیلی در مقطع آموزش عالی دستخوش اصلاحات بنیادین شده است. اصلاحات شامل تجدید نظر در مواردی چون طول مدت تحصیل و تفکیک دوره های حرفه ای از دوره های آکادمیک است. یکی از اولویتها در برنامه اصلاحات، توسعه دانشگاههای علوم کاربردی جهت پوشش دوره های پژوهشی و تکنولوژیکی است. با به اجرا درآمدن اصلاحات اخیر در قانون آموزش عالی دولت مرکزی (مصوب 1998 و 2002)، بر دامنه اختیارات مراجع استانی افزوده خواهد شد (جهت انطباق با شرایط جدید،اصلاحات در مقررات محلی از هم اکنون آغاز شده است). از طریق اعطاء اختیارات تام و دامن زدن به رقابت تنگاتنگ، امید است راندمان مراکز آموزش عالی بمیزان قابل ملاحظه ای بهبود یابد. ساختار پرسنلی و ضوابط گزینش نیرو نیز مشمول اصلاحات سال 2002 میباشد. آکادمی های حرفه ای از دیگر انواع مراکز آموزش عالی در کشور بشمار میروند. این مراکز تابع سیستم دو منظوره فنی و حرفه ای در مقطع آموزش عالی میباشند. مدرک رسمی دوره ها مشمول مقررات اتحادیه اروپا در خصوص فعالیتهای آموزش عالیست (قطعنامه کنفرانس 1995 وزراء آموزش و پرورش و امور فرهنگی استانها) و به قبول شدگان در آزمون نهایی اعطاء میشود.
مراحل تحصیلی

مرحله اول دانشگاهی:
دانشگاههای علوم کاربردی (دیپلم عالی/ لیسانس): برگزار کننده دوره های دیپلم عالی در رشته های مهندسی، اقتصاد، مددکاری، مدیریت عمومی و حقوقی و بهداشت و درمان. مدرک دیپلم عالی به قبول شدگان در آزمون دیپلم عالی (بعنوان مثال، دیپلم عالی مهندسی ). مدرک رسمی دانشگاههای علوم کاربردی دارای پسوند اِف.اِچ (مخفف نام مرکز به آلمانی) است. براساس ضوابط مربوط به زمان دوره ها ، هر دوره رسمی در دانشگاههای علمی و کاربردی باید ظرف 8 نیمسال (2 نیمسال = 1 سال تحصیلی) تکمیل شود (شامل 1 یا 2 نیمسال آموزش عملی). موفقیت در آزمون نهایی جواز ورود به جامعه حرفه ای مورد نظر است.
بعضی از دانشگاههای علوم کاربردی، همانند آکادمیهای حرفه ای، به دوره های حین اشتغال نیز روی آورده اند (بالاخص در رشته های مهندسی و مدیریت بازرگانی). ایندوره ها اصطلاحا دوره های تحصیلی 2 منظوره مینامند. داوطلبین به امر آموزش یا هر حرفه دیگر اشتغال دارند. دانشگاههای علوم کاربردی در مقطع کارشناسی (منتهی به لیسانس ) و کارشناسی ارشد (منهی به فوق لیسانس) نیز دانشجو میپذیرند. سیستم فارغ التحصیلی جدید (1983) مکمل سیستم کاردانی (دیپلم عالی) مرسوم در دانشگاههای علوم کاربردی است.
دانشگاهها: برگزار کننده دوره های کارشناسی (عموما 2 سال) و کارشناسی ارشد. در پایان مقطع کارشناسی، فارغ التحصیلان به دریافت دیپلم کارشناسی - که جواز عبور به مقطع کارشناسی ارشد خواهد بود – نائل میگردند (مدرک رسمی صادر نمیشود). در سال 1998 (1377)، سیستم جدید تحصیلات پیوسته (لیسانس) برای نخستین بار در دانشگاه به اجرا در آمد. دوره ها حداقل 3 سال (حداکثر 4 سال) بطول میانجامد و اکثر فارغ التحصیلان جذب بازار اشتغال میشوند.

مرحله دوم دانشگاهی (فوق لیسانس):
در مقطع کارشناسی، آموزشها وارد مرحله تخصصی تر میشود و تمامی دوره ها به آزمون نهایی ختم میگردد. دروه کارشناسی ارشد حداقل 5 نیمسال بطول میانجامد و فارغ التحصیلان به دریافت دیپلم کارشناسی ارشد نائل میایند. مدرک لیسانس فقط توسط دانشگاه صادر میشود (عموما در رشته های هنر و انسانی) و منوط به قبولی در آزمون تخصصی است. برنامه آموزش یا حول 2 گرایش اصلی و یا ترکیبی از 1 گرایش اصلی با 2 گرایش فرعی دور میزند. فوق لیسانس نخستین مدرک رسمی دانشگاهی بشمار میرود و فقط تحت 1 عنوان (مشترکا برای تمامی رشته ها) صادر میشود. در دوره های جدید پیوسته، مقطع کارشناسی (منتهی به لیسانس) 3-4 سال و مقطع کارشناسی ارشد (منتهی به فوق لیسانس) 2-1 سال بطول میانجامد.

مرحله سوم دانشگاهی (دکترا):
دوره دکترا فقط در دانشگاهها برگزار میشود. پذیرش فارغ التحصیلان دوره های رسمی دانشگاههای علوم کاربردی محدود به ضوابط خاص است. مقطع دکترا – برای فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی (دارندگان دیپلم کارشناسی ارشد/ فوق لیسانس) 2 تا 4 سال است و حول محور تحقیقات انفرادی، جمعبندی نتایج بدست آمده و تنظیم آن در قالب رساله میچرخد. اخذ مدرک دکترا منوط به دفاع موفقیت آمیز از رساله و یا کسب قبولی در آزمون شفاهی است. دوره فوق دکترا به هدف ارزیابی مهارتهای آموزشی و پژوهشی داوطلبین در رشته تحصیلی آنان برگزار میشود. مدرک فوق دکترا توسط دانشگاهها و مراکز هم رتبه صادر میگردد و مبتنی بر ارزیابی بعمل آمده از رساله تنظیمی و سخنرانی ایراد شده (سمینار) است. بر اساس اصلاحات سال 2002 (1381)، از تاریخ مزبور، شرط احراز مدرک فوق لیسانس برای تدریس در دانشگاهها منتفی میباشد.



به سلامتي پسري که پول هاي مچاله شدشو اروم گذاشت جلوي فروشنده و گفت:
براي روز پدر يک کمربند مي خوام
فروشنده:
چه جنسي باشه؟
پسر کوچولو:
..
..

فرقي نميکنه فقط دردش کم باشه
SaRa آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
تشکر شده توسط :

تبلیغات

دانلود

قدیمی ۱۱ آذر ۱۳۸۹, ۰۲:۴۴ بعد از ظهر   #2 (لینک مستقیم)
کاربر نیمه فعال
 
Pransess آواتار ها
 
بدون امتیاز  0 امتیاز     
Post معرفی نظام آموزشی آلمان

نظام آموزشي در نگاهي گذرا

مدارس آلمان تحت نظارت حوزه فرهنگي 16 ايالت مي باشند ودر دستور كار به طور قابل ملاحظهاي ازيك ايالت به ايالت ديگري تغيير پيدا مي كند.به منظور تعيين استانداردهاي قابل قياس اطمينان از اينكه گواهينامهها در سر تاسر كشور معتبر ميباشند، كنفرانس وزراي آموزشي كليه ايالتها (KMK)، بطور منظم راه حلها و قوانيني را تصويب ميكنند كه بوسيله تمام اعضا قابل قبول است. تفاوتهاي بسياري در سياستهاي آموزشي در بين ايالتهاي مختلف وجود دارد. گروههاي سياستمدار كه داراي قدرت هستند معمولاًتعيين ميكنند چه سيستمهاي آموزشي بايد در مدارس به كار گرفته شوند. در حالي كه آزادي خواهان براي حركت به دستيابي آموزش براي همه دانش- آموزان در تلاشند. بسياري از ايالات محافظه كار همچنين با سراسري نمودن آزمونهاي و يا آزمونها تكميلي ديگر كار ميكنند. بسياري از اولياء و مربيان نيز از مسأله سراسري نمودن آزمون راضي بودند. سراسري نمودن آزمونها باعث مقايسه مدارس با يكديگر و جلوگيري كردن از پائين آمدن روحيه دانشآموزان بخاطر عملكرد ضعيف آنها مدرسه شود. . مدرسه به دانشآموزانش آموزشهاي عموميپيشرفته را بدون اينكه از نظر عملي آنها افت كنند ارائه ميدهد و آنان را براي آزمون تكميلي آماده ميسازند. و بعد از سال دهم به آنها آموزشهاي شغلي ميدهد. كساني كه در مدرسه در آزمون تكميلي بتوا نند به خوبي موفق شوند همچنين ميتوانند به مقاطع بالاتر بروند. به دانشآموزان مطالب تئوري، آموزشهاي فرهنگي و ادبي كه باعث ميشود آنها را جهت ورود به دا نشگاه تقويت كند داده ميشود. بهسازي سيستم مدارس آلمان معمولاًتوسط تجديد نظر و بازديدهاي مداوم كارشناسان و ناظران آموزشي صورت ميگيرد. بسياري از دانشآموزان از آموزش مدارس راضي هستند. در حالي كه بعضي از معلمان از موفقيت و كيفيت آموزش در زمان خودشان نسبت به حال ابزار تأسف نمودند. از زماني كه معلمان خدمتگذار مدني دولت شدهاند، نميتوانند به صورت قانوني اخراج شوند يا نرفيع بگيرند، بلكه تنها راه حفظ بودجه، قطع دورههاي آموزشي ميباشد. بسياري از معلمان از تغييرات چشم اندازهاي اجتماعي در آلمان صحبت ميكنند و ميگويند اين مطلب چه روي تدريس آنها و برروي مطالب درسي تأثير مستقيم دارد. در بعضي از مدارس بيش از 60 درصد دانشآموزان مدرسه، خارجي بودند و با آلماني صحبت كردن مشكل داشتند. در مقاطع بالا معلمان، دانشآموزان خارجي را خيلي كوشاتر از آلمانيهاي اصيل ميدا نند. . به هر حال دانشآموزان، اولياء و معلمان از روش و عملكرد مدارس آلمان، سيستم و سودمندي آن خشنود ميباشند.
Pransess آنلاین نیست.   پاسخ با نقل قول
تشکر شده توسط :
پاسخ

علاقه مندی ها (Bookmarks)

برچسب ها
آلمان, آموزشی, معرفی, نظام

ابزارهای موضوع جستجو در موضوع
جستجو در موضوع:

جستجوی پیشرفته
نحوه نمایش

UP/Down مجوز های ارسال و ویرایش
شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

BB code هست فعال
شکلک ها فعال است
کد [IMG] فعال است
کد HTML غیر فعال است
Trackbacks are غیر فعال
Pingbacks are غیر فعال
Refbacks are غیر فعال


موضوعات مشابه
موضوع نویسنده موضوع انجمن پاسخ ها آخرين نوشته
سرگذشت دیوار برلین Guest2 تاریخ جهان 0 ۲۸ مهر ۱۳۸۹ ۰۶:۴۹ بعد از ظهر
گزيده سرمقاله روزنامه هاي امروز |10 مهر آنیتا اخبار و مطالب مفید روز 0 ۱۰ مهر ۱۳۸۹ ۱۰:۴۸ قبل از ظهر
گزيده سرمقاله روزنامه هاي امروز |30 مرداد آنیتا اخبار و مطالب مفید روز 0 ۳۰ مرداد ۱۳۸۹ ۱۰:۱۰ قبل از ظهر
درباره كشور آلمان SaRa مناطق دیدنی جهان 0 ۲۷ تير ۱۳۸۹ ۱۲:۲۷ قبل از ظهر
گزيده سرمقاله روزنامه هاي امروز 22 خرداد آنیتا اخبار و مطالب مفید روز 0 ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ ۰۹:۵۰ قبل از ظهر


 

اکنون ساعت ۰۹:۳۲ بعد از ظهر برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4.5 می باشد.

استفاده از مطالب اين سايت به هر نحو ، منوط به قرار دادن نام و لینک نودهشتیا به صورت مستقیم (http://www.forum.98ia.com) می باشد .

تاپیک های پیشنهادی : با انجمن مشکل دارید؟ - اطلاعیه ها و اخبار سایت - قوانین انجمن

خاطره نویسی  - خلاصه رمان - یادداشت های تلخ نویس - دانلود کتاب و رمان

- تماس با ما - گروهها - فال حافظ - بایگانی - بالا