PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : همه چیز راجع به معماری



صفحه ها : 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73

feedback
1390,07,12, ساعت : 12:56
رنگ درمانی :

سولماز فاضل مطلق-بدون رنگ و سایر عوامل طبیعت نظیر آن من زندانی دنیای تاریک مطلق و سیاهی بی حد و حصر بودم بنابراین بر طبق این اصل که در سرشت پدیده های جهان میل به ترقی و تکامل نهفته است اندیشه ها و تصورات ذهنی من نیز نمی توانستند با رنگ بیگانه بمانند. سپس بر آن شدم که به ارزیابی اشیاء و پدیده ها بر حسب دو عامل رنگ و همچنین آوا بپردازم به همین دلیل این برای من عادت شده است که اشیاء را رنگین و صدادار مجسم کنم.

امروزه با بررسی های دانشمندان خواص روانی رنگها تا حدی اشکار شده است و حتی در پاره ای از موارد از رنگها برای مداوای بیماران روانی استفاده می کنند و یا آنکه با مطالعه و بررسی رنگ تابلوهای نقاشی و دیگر آثار هنری بیماران روانی، پی به نوع و شدت و ضعف بیماری آنان می برند. بنابراین اگر مجموع رنگهای آثار هنری یک قوم یا یک ملت و سرزمین به دقت مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد مسلماً می توان از نحوه ی اندیشه و زیر ساخت روان آنان آگاه شد.

feedback
1390,07,12, ساعت : 13:29
عکاسی معماری :

اجسام گوناگون موجود در طبیعت دارای سه بُعد طول، عرض و ارتفاع هستند كه مجموع این ابعاد، حجم را به وجود می*آورد. اما هنگامی كه اجسام به تصویر در می*آیند، خصوصیات سه *بُعدی آنها بر روی سطحی دو بُعدی نمایان می*شود. درست است كه توقع نداریم ابعاد حجم را در تصویر لمس كنیم، اما به كمك سایه*روشنهایی كه بر روی حجم مورد نظر تشكیل می شود، می توان احساس حجم و برجستگی را در تصویر ایجاد كرد.
حجم*هایی كه به طور یكنواخت و یكدست روشن شده باشند و یا به طور یكدست در سایه قرار گیرند در تصویر از برجسته*نمایی مطلوبی برخوردار نیستند. بنابراین، نور در عكاسی معماری اهمیت فوق*العاده*ای دارد.

feedback
1390,07,12, ساعت : 13:29
عکاسی معماری :

اغلب عكاسان برای عكاسی معماری و منظره مایل به استفاده از نور مایل صبحگاهی یا هنگام عصر هستند چرا كه این نور كنتراست متعادلی دارد. اما نور نیمه* روز به خصوص در فصل تابستان شدید است و سایه*هایی عمیق ایجاد می*كند. در عكاسی معماری ایده*آل آن است كه نمای اصلی ساختمان و یا قسمتی كه در تصویر مورد توجه اصلی قرار می*گیرد، در معرض تابش نور قرار گرفته و در سایه نباشد.بهتر است نماهای رو به مشرق هنگام صبح كه آفتاب به آنها می*تابد و بناهایی كه نمای اصلی آنها رو به مغرب است، هنگام عصر عكسبرداری شوند. هنگام عكسبرداری در نور صبحگاهی، برای اینكه بنا در تصویر از برجسته*نمایی بهتری برخوردار باشد ترجیح دارد سایه*هایی كه در سمت چپ ساختمان ایجاد می*شود، در تصویر بگنجانید و هنگام عكسبرداری از بنا در غروب بهتر است زاویه عكسبرداری اندكی به سمت راست بنا متمایل باشد تا سایه*های ایجادشده نیز در تصویر بیاید.

feedback
1390,07,12, ساعت : 13:30
عکاسی معماری :

نورهای بسیار ملایم و بدون سایه مانند نور هوای ابری یا مه*آلود، احساس برجسته*نمایی را در تصویر كاهش می*دهد.عكسبرداری از بناهای تاریخی و قدیمی در شب هنگام (زیر نور ماه) حالت جالبی را برای نشان*دادن قدمت آنها به وجود می*آورد.
همچنین اغلب بناها هنگام شب زیباترند، به ویژه اگر از آنها عكس رنگی گرفته شود. تداخل و تركیب رنگهای حاصل از نورهای مختلف موجود نیز بر جلوه و زیبایی تصویر می*افزاید. دقت در نورسنجی استفاده از سه پایه و سیم دكلانشور نكات مهم در این شرایط است. با نصب این سیم در محل مخصوص و هنگام فشردن آن به خصوص در استفاده از سرعتهای كم*شاتر، دوربین دچار كمترین لرزش شده و از وضوح تصویر كاسته نمی*شود.
عكاسی از بناهای معماری در وضعیت ضد نور تصویری را می*سازد كه فقط كلیاتی از ساختمان دیده می*شود. در حالت ضد نور چون منبع نور پُشت بنا و رو به عكاسی است، موضوع كاملاً تیره دیده می*شود و حالتی مرموز به خود می*گیرد.

منبع : www.tebyan.net

feedback
1390,07,12, ساعت : 13:32
معرفی کتاب و مجلات معماری :

مباني و مفاهيم در معماري معاصر غرب
نويسنده :دكتر وحيد قباديان
انتشارات :دفتر پژوهش هاي فرهنگي
اين كتاب شامل 11 فصل هست و 2 بخش
بخش اول :معماري مدرن
فصل اول :مدرنيته (رنسانس-دين پيرايي-علم مداري-عصر روشنگري-انقلاب صنعتي-اولين ساختمان هاي مدرن)
فصل دوم :معماري مدرن اوليه (مكتب شيكاگو-نهضت هنر نو-جنبش فوتوريسم)
فصل سوم :معماري مدرن متعالي (مدرسه باهاس -كانستراكتيويسم-كوربوزيه-معماري ارگانيك)
فصل چهارم:معماري مردن متاخر
بخش دوم:معماري بعد از مدرن
فصل پنجم:پست مدرنيته(عقلانيت-ايدئولوژي-كثرت گرايي-تاريخ-رسانه ها-زبان-تكنولوژي)
فصل ششم:معماري پست مدرن
فصل هفتم:معماري هاي -تك و اكو-تكمجله معمار
فكر مي كنم آخرين شماره اين مجله بايد 39 باشه الان شماره 37 اون دست من هست .
مطالب اين شماره رو براتون مي زارم
سرمقاله
بحران تعليق
كتاب
كتاب و نشريات
رويداد
به ياد هادي ميرميران
بزرگداشت كامران ديبا
نقد ونظر
هويت مهندسي
فضاي شهري
معماري بدون مردم
بهنيش در برلين،مقر جديد آكادمي هنر هاي برلين
گزارش بازديد 5 روزه از پروژه هاي اپور در پاريس

feedback
1390,07,12, ساعت : 13:32
معرفی کتاب و مجلات معماری :

پروژه
مركز تجارت شيراز ،بهرام شيردل
بازسازي دفتر مستشار بازرگاني سفارت اتريش در تهران
از ايران
مفهوم اجتماعي محله در دوره ي قاجار
ارگ كريمخاني،شيراز
در جهان
جان پاوسن
سالنهاي كتي پاسيفيك،فرودگاه چك لپ كوك
دير «بانوي ما»، نوي دوور
مجموعه آپارتمان هاي لنزداون
خانه تتسوكا
خبر هاي كوتاه از جهان
ساخت و صنعت
آيين نامه مجريان،كلاف سر درگم
مقالات رسده
مديريت زمان در پروژه هاي طراحي معماري
ايده هاي هندسه فراكتال در معماري
*******************************
صاحب امتياز :موسسه معمار نشر
تلفن :88436576
پست الكترونيكي :memar@memarnashr.com
www.memarnashr.com (http://www.98patogh.com/forum/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fforum.patoghu.com% 2Fredirector.php%3Furl%3Dhttp%253A%252F%252Fwww.me marnashr.com%252F)
فصل هشتم:معماري نئوكلاسيك
فصل نهم:معماري ديكانستراكشن
معماري فولدينگ
فصل يازدهم :معماري پيدايش كيهاني-غير خطي (نظريه آشفتگي-هندسه نااقليدسي،فراكتال-نظريه پيچيدگي-معماري پرش كيهاني)
و پيوست
در ضمن این کتاب یکی از منابع ارشد هم هست.

feedback
1390,07,12, ساعت : 13:35
عنوان كتاب:معنويت در هنر -كاندينسكي
نويسنده :واسيلي كاندينسكي-Kandinsky،Wassily
مترجم:اعظم نوراله خاني
انتشارات:اسرار دانش
چاپ دوم
فهرست
بخش اول:درباره زيبايي شناسي عمومي
مقدمه
جنبش سه ضلعي
انقلاب معنوي
هرم
بخش دوم :درباره نقاشي
تأثير روانشناختي رنگ
زبان فرم و رنگ
تئوري
هنر و هنرمند
نتيجه گيري

feedback
1390,07,12, ساعت : 13:36
1.کاهش هزینههای ساخت و طراحی معماری ساختمانهای مسکونی
نویسنده: ژاله طالبی و دیگران ناشر: مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن
مترجم: ـــــ قیمت: 950 تومان

feedback
1390,07,12, ساعت : 13:37
2.اصول طراحی فضاهای سبز در محیطهای مسکونی
نویسنده: پروانه رستمخانی ناشر: مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن
مشاور: حسنعلی لقایی قیمت: 1000 تومان

feedback
1390,07,12, ساعت : 13:39
3.فرهنگ مهرازی (معماری ایران)
نویسنده: بیژن رفیعی سرشکی و دیگران ناشر: مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن
مترجم: ـــــ قیمت: 3000 تومان

feedback
1390,07,12, ساعت : 13:39
4.عناصر و جزئیات ساختمانی
نویسنده: چارلز جی رمزی/ هارولد آر. اسلیپر ناشر: مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن
مترجم: کوروش محمودی/ بیژن شادپی قیمت: 3000 تومان

feedback
1390,07,12, ساعت : 13:40
5.معماری ایران
نویسنده: آرتور اپهام پوپ ناشر: نشر اختران
مترجم: غلامحسین صدری افشار قیمت: 7000 تومان

feedback
1390,07,12, ساعت : 13:40
6.معماران ایران؛ از آغاز دوره اسلام تا پایان دوره قاجار
نویسنده: زهره بزرگنیا ناشر: سازمان میراث فرهنگی کشور
مترجم: ـــــ قیمت: 3000 تومان

feedback
1390,07,12, ساعت : 13:50
7.معماری ایران: مصالح شناسی سنتی
نویسنده: حسین زمرشیدی ناشر: زمرد
مترجم: ـــــ قیمت: 1300 تومان

feedback
1390,07,12, ساعت : 13:51
8.معماری ایران: اجرای ساختمان با مصالح سنتی
نویسنده: حسین زمرشیدی ناشر: زمرد
مترجم: ـــــ قیمت: 3100 تومان

feedback
1390,07,12, ساعت : 13:51
9.معماری در دارالخلافه ناصری
نویسنده: وحید قبادیان ناشر: نشر پشوتن
مترجم: ـــــ قیمت: 5900 تومان

feedback
1390,07,12, ساعت : 13:53
10.معماری نیکلای مارکف
نویسنده: ویکتور دانیل و دیگران ناشر: انتشارات دید
مترجم: ـــــ قیمت: 15000 تومان

feedback
1390,07,12, ساعت : 13:55
11.معماری اسلامی
نویسنده: رابرت هیلن براند ناشر: شرکت پردازش و برنامهریزی شهری
مترجم: ایرج اعتصام قیمت: 4000 تومان

feedback
1390,07,12, ساعت : 13:56
12.سبکشناسی هنر معماری در سرزمین های اسلامی
نویسنده: جان هواگ ناشر: انتشارات علمی و فرهنگی
مترجم: پرویز ورجاوند قیمت: 2000 تومان

feedback
1390,07,12, ساعت : 13:57
13.معماری جهان اسلام (تاریخ و مفهوم اجتماعی آن)
نویسنده: ارنست گروبه ناشر: مولی
مترجم: یعقوب آژند قیمت: 9500 تومان